Šodien, kad tā jau ir gadsimtiem sena pagātne, abas pasaules varam apvienot. Tieši to Starptautiskā senās mūzikas festivāla noslēguma koncertā Rundāles pils dārzā darīs igauņu vijolnieks un diriģents, slavenā senās mūzikas ansambļa _Hortus musicus_ dibinātājs un līderis Andress Mustonens. «Tieši tas, kas vajadzīgs mūsu festivāla noslēgumā, - krāšņs uzvedums ar autentiskām dejām un tērpiem. Būs krāšņa Eiropas valstu viduslaiku tērpu parāde, tos demonstrējot, skanēs XVI un XVII gadsimta autoru skaņdarbi, kas rakstīti dažādām izpriecām. Būs gan galma, gan pilsētas izpriecu mūzika: ap divdesmit dziesmu un deju raitā, dzirkstošā programmā, kurā kopā ar Mustonenu un viņa ansambli _Hortus musicus_ piedalās dejas teātris Tee Kuubi - no Igaunijas gaidām divpadsmit dejotāju,» - stāsta festivāla rīkotājorganizācijas _Latvijas koncerti_ vadītājs Guntars Ķirsis. Noskatījies videoierakstā šo Igaunijā un citur jau parādīto iestudējumu, viņš uzreiz guvis pārliecību: lūk, tieši tas, ko publika gaida! «Pats lielākais ieguvums klausītājiem ir simtprocentīgi pozitīvais lādiņš, kas nāk no Mustonena personības un muzicēšanas manieres. Esmu pateicīgs, ka, par spīti savai ārkārtīgajai aizņemtībai, viņš ir gatavs atbraukt un piedalīties. Es viņu labi pazīstu, mums ir ļoti viegli un interesanti strādāt, saprotamies no pusvārda, lai gan brīžiem Mustonenam ir pilnīgi trakas idejas, jo viņš ir ģeniāls, neparasti daudzpusīgs mākslinieks,» Guntars Ķirsis atgādina par mūziķa plašo ampluā: viņš spēlē vijoli un diriģē, iejūtoties gan senajā un klasiskajā, gan mūsdienu mūzikā.Viņš diriģē lielus sakrālās mūzikas opusus un, pats lecot dejas solī, aizrautīgi uz vijoles spēlē renesanses dančus - franču branlu, itāļu galjardu, saltarellu. Vēl šovasar viņš Rīgā kopā ar senās mūzikas interpretiem un džezmeņiem improvizēja senās, meditatīvās indiešu rāgas, bet Siguldā diriģēja orķestri _Kremerata Baltica._ «Pat vispazīstamākajai klasikai Mustonens piedāvā atšķirīgu interpretāciju, taču viņa idejas un jaunā pieeja vienmēr ir pamatota un bez paviršības. Vienmēr ir pilnīgi skaidrs, ko viņš grib pateikt, un viņam tas arī izdodas, turklāt profesionāli augstvērtīgi un ārkārtīgi iedvesmojoši,» uzskata Guntars Ķirsis. Sekos uguņošana baroka stilā Normunda Šnē un orķestra _Sinfonietta Rīga_ atskaņotās G.F.Hendeļa _Karaliskās uguņošanas mūzikas_ pavadījumā.
400 gadu senas izpriecas
Pilī domā citādi, nekā būdiņā. Tik vienkārši un nepārprotami sabiedrības sociālo noslāņošanos raksturojis vācu XIX gs. filozofs, materiālists Ludvigs Feierbahs. Laikā, kad vēl nebija kino, vienkāršajai tautai, kura priecājās pilsētas tirgus laukumā, visticamāk, nebija ne jausmas, kā dejo un dzied aiz piļu karaliskajiem mūriem.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.