Laika ziņas
Šodien
Viegls lietus
Rīgā +3 °C
Viegls lietus
Otrdiena, 12. novembris
Kaija, Kornēlija

Apšauba krustojuma izbūves lietderību

Ogrē pašlaik notiek lokveida krustojuma izbūve, lai savienotu piecus piebraucamos ceļus: Tīnūžu ielu, Mālkalnes prospektu, Zilokalnu prospektu, autoceļu Ulbroka-Ogre un Mežezera ielu, tomēr iedzīvotāji ir neapmierināti par izcirstajiem kokiem un uzskata, ka naudu vajadzēja ieguldīt citu ielu rekonstrukcijai un krustojumu pārbūvei. Savukārt ceļu būves un pašvaldības speciālisti šo redz kā labāko iespējamo risinājumu.

Ogres iedzīvotāja Lāsma, kura dzīvo šajā rajonā, Dienai skaidroja, ka minētajā krustojumā viņa nav redzējusi grandiozas avārijas un nav novērojusi arī satiksmes sastrēgumus, tāpēc rodas jautājums par šī apļa izbūves nepieciešamību un iztērētās naudas, kā arī izcirsto 104 koku lietderību. Lāsma uzskata, ka lietderīgāk būtu bijis veikt krustojuma remontu, saglabājot esošo satiksmes regulējumu ar luksoforiem. Viņas vērtējumā daudz būtiskāk būtu atjaunot Mālkalnes ielas segumu, kas ir bedrēm un ielāpiem klāts.

Savukārt Jānis, kurš ik dienu brauc uz darbu pa Tīnūžu ielu, uzskata, ka daudz bīstamāks ir Kalna prospekta un Brīvības ielas krustojums, jo tas nav labi pārredzams, un šeit tiešām vajadzētu izveidot apļveida krustojumu. Arī viņš neuzskata, ka būtu nepieciešams pārveidot esošo Tīnūžu ielas un Mālkalnes prospekta krustojumu, kā arī izcirst tik daudz koku.

Šis krustojums bija diezgan problemātisks, un tā rekonstrukcija, izvērtējot esošo situāciju, atzīta par nepieciešamu, iebilst Ogres novada pašvaldības izpilddirektors Pēteris Špakovskis. Viņaprāt, šis krustojums uzlabos satiksmes drošību, kā arī būs lētāks ekspluatācijā. Pašvaldības projektu vadītājs Edgars Pārpucis Dienai pastāstīja, ka krustojuma rekonstrukcija īstenota saskaņā ar teritorijas plānojumu, lai atvieglotu satiksmes kustību, jo īpaši no Zilokalnu prospekta puses.

«Tas nebija simetrisks krustojums, bet ar tādu kā nobīdi,» skaidro va/s Latvijas Valsts ceļi centra reģiona satiksmes drošības inženieris Edmunds Rullis, tas radīja problēmas ar kreisajiem pagriezieniem, piemēram, nogriežoties no Tīnūžu ielas uz Mālkalnes prospektu, veidojās avārijas situācijas, tāpēc vajadzēja veikt krustojuma rekonstrukciju, uzskata speciālists. Ņemot vērā braucamās daļas platumu, būtu nepieciešama kreisā pagrieziena papildjosla, taču tās izbūvēšanai arī vajadzētu diezgan lielu teritoriju. Lokveida kustība vidēji par 25% samazina negadījumu skaitu, jo pazeminās braukšanas ātrums, vienlaikus tā nodrošina lielāku transporta plūsmas caurlaidību, un šādiem krustojumiem ir mazākas ekspluatācijas izmaksas, norāda E. Rullis, tāpēc viņš redz šo kā vislabāko risinājumu konkrētajā vietā. Šādus krustojumus līdzīgās vietās veidojot arī citviet Eiropā. Vienlaikus E. Rullis atzīst, ka arī Brīvības ielas un Kalna prospekta krustojumā būtu nepieciešams veidot apli, bet tur šādas ieceres īstenošanu apgrūtina fakts, ka zeme šajā vietā nepieder pašvaldībai.

Pašvaldības pārstāvji vēl piebilst, ka apļveida krustojuma izveides nepieciešamība Tīnūžu ielas un Mālkalnes prospekta krustojumā atzīta, veicot transporta sistēmas izpēti jau 2002. gadā, un tā ieplānota arī reaģējot uz iedzīvotāju vēlmi atvirzīt Zilokalnu prospektu no dzīvojamās mājas. Organizēta arī publiskā apspriešana saistībā ar krustojuma rekonstrukcijas skiču projektu 2010. gada 21. oktobrī, uz kuru ieradās divi iedzīvotāji.

Bet pēc darbu uzsākšanas kāds iedzīvotājs ir vērsies Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijā, lai uzzinātu, kāpēc notiek koku izciršana. Ogres novada pašvaldības vides speciālists Aivars Bigačs norāda, ka atbilstoši MK noteikumiem par koku ciršanu ārpus meža Dabas aizsardzības pārvalde atzinusi, ka kokus drīkst gan nozāģēt, gan tur, kur nepieciešams, saglabāt. Rezultātā no 114 kokiem nocirsti 104 un saglabāti pārējie, tostarp divi, kas jau ir sasnieguši ievērojamu apkārtmēru. Neviens no tiem neauga blakus esošā Ogres Zilo kalnu dabas parka teritorijā. Ap 20 kokiem bija jāizcērt arī tāpēc, ka te paredzēts izveidot autostāvvietu 15 mašīnām, lai parka apmeklētājiem un vietējiem iedzīvotājiem būtu kur novietot spēkratus.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Vienotībai priekšā riskantas izspēles

Par scenārijiem, kā varētu attīstīties koalīcijas partneru attiecības, un dažādiem ministru sastāva restartēšanas modeļiem, kas varētu novest pie koalīcijas paplašināšanas vai valdības krišanas,...








Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?