Pētījumā iegūtā informācija liecina, ka teju visas ziņas par Rīgu ārvalstu mediju telpā ir ar pozitīvu skanējumu, cildinot pilsētas seno vēsturi, bagātīgo kultūras dzīvi un lielisko arhitektūru, informēja TAVA pārstāve Lelde Beņķe.
«Mēs varam būt gandarīti, ka Latvija šogad ir kļuvusi par vienu no visvairāk iekārotajiem tūrisma galamērķiem,» komentē TAVA vadītājs Armands Slokenbergs. Sadarbojoties TAVA, nodibinājumam Rīgas Tūrisma attīstības birojs, Latvijas institūtam un nodibinājumam Rīga 2014, Latvija un tās galvaspilsēta Rīga ir guvusi plašu publicitāti ārvalstu medijos, tūrisma izstādēs un informatīvos pasākumos tūrisma nozares pārstāvjiem.
LI pārstāvis Krišjānis Ozols secina, ka Eiropas kultūras galvaspilsētas tituls Rīgai un Latvijai kopumā ir nodrošinājis līdz šim neredzētu pozitīvās publicitātes pieaugumu. «Salīdzinājumā ar iepriekšējiem gadiem publikāciju skaits ārvalstu medijos par Latvijas kultūru šogad ir pieaudzis gandrīz desmitkārtīgi. Vēl vairāk - arī kopējā Latvijas publicitāte šogad ir strauji kāpusi. Tas nozīmē, ka nereti uz Rīgu atbraukušie žurnālisti ieinteresējas arī par citām tēmām saistībā ar Latviju,» prieku pauž K. Ozols. Viņš pastāstīja, ka mūsu valsts galvaspilsētā šogad jau viesojušies aptuveni 360 ārzemju žurnālistu un reģistrēti vairāk nekā 900 rakstu, televīzijas sižetu vai citu publikāciju par Rīgu kā Eiropas kultūras galvaspilsētu.
Piemēram, Zviedrijas ceļojumu žurnāls Vagabond ir nodēvējis Rīgu par skaistāko metropoli Baltijas valstīs un ierindojis to starp Eiropas pilsētām, kur pavadīt brīnišķīgu nedēļas nogali. Arī Somijas ceļojumu žurnāls Mondo iesaka mūsu galvaspilsētu kā ideālu brīvdienu galamērķi.
Iepriekš gan izskanējusi kritika par TAVA rīkoto starptautiskas kultūras tūrisma reklāmas kampaņas iepirkuma konkursu. Konkurss izgāzās, un iespējamās kampaņas laiks pārvirzījās uz šā gada rudeni, kad lielākā daļa Rīgas 2014 pasākumu būs jau beigušies.