Reinis Zitmanis ir tehnoloģiju cilvēks un arī automašīnu meklēja atbilstoši savām interesēm un sajūtām - tehnoloģiski inovatīvu un ekonomisku transportlīdzekli -, un izvēle bija Toyota iQ mazauto.
IQ ražošana sākta 2009. gadā, un Reinis šo auto iegādājās 2011. gada rudenī, atzīstot, ka nevarēja atļauties Toyota vai Lexus hibrīdauto, tādēļ skatījās uz kaut ko, kas patērē tikpat maz degvielas kā hibrīdi. Reinis atzīst, ka viņam nekad nav patikušas vienkārši mazas mašīnas, kuras ir nepraktiskas un pie noteiktas slodzes tāpat patērē 6-7 litrus uz 100 kilometriem, kaut vai tāpēc, ka paātrinājums pieprasa lielākus apgriezienus, protams, attiecīgi tērējot degvielu. Reinis kā iespēju neizskatīja arī Smart, jo tas patiešām esot divvietīgs. Savukārt iQ salonā varot iesēdināt trīs pieaugušos vai divus pieaugušos un divus mazus bērnus.
Ar mazo Toyota var aizbraukt līdz Ventspilij un atpakaļ, patērējot 3,9 litrus degvielas uz 100 kilometriem, stāsta Reinis un piebilst: «Ja kādu mēnesi patēriņš ir lielāks par 4,5 litriem, esmu ļoti neapmierināts, jo tas nozīmē, ka esmu braucis kā idiots.»
Reinis ilgstoši braucis ar Saab markas automašīnām, tādēļ pieradis pie dinamikas un komforta un nebija gatavs atteikties no virknes ekstru, arī izvēloties savu jauno mazauto. Un iQ ir gan automātiskā kārba, gan klimatkontrole un lietus sensori. Turklāt mazulis aprīkots ar tādām patīkamām ekstrām kā īpašnieka pirkstu nospiedumu atpazīšana, kas ļauj iekāpt mašīnā bez atslēgas, kas īpaši ērti esot ziemā. «Sīkums, bet patīkami,» piebilst Reinis, «turklāt visas šīs ekstras joprojām ļauj iekļauties 4 patēriņa litros.» Viņu kā tehnoloģiju cilvēku neinteresēja maziņi traktoriņi jeb transportlīdzekļi vispār bez ekstrām. Tāpat par patīkamu ekstru autoīpašnieks novērtējis savietojamību ar mobilo tālruni, kas ļauj brauciena laikā klausīties, piemēram, audiogrāmatas. Leģendāri ērto Saab krēslu gan viņam pietrūkstot. Svarīgi, ka mazauto aprīkots ar deviņiem drošības spilveniem: «Drošība ir svarīga; pat ja pats nesavārīsi ziepes, kāds cits to izdarīs tavā vietā,» prāto Reinis un piebilst, ka auto izpelnījies augstāko Euro NCAP vērtējumu - 5 zvaigznes.
IQ esot perfekts pilsētas auto, apgriešanās rādiuss esot zem 7 metriem, un tas nozīmē, ka praktiski jebkurā pilsētas ielā varot apgriezties braukšanai pretējā virzienā. Var brīvi noparkoties jebkurā vietā, kur normālam ikdienas auto būtu par maz vietas, un tas ir svarīgi cilvēkam, kam ir daudz darba ar klientiem un daudzas tikšanās pilsētas centrā.
Autoīpašnieks nenoliedz, ka mašīnai ir savi trūkumi. IQ nepatīk bruģis, lielākā ātrumā uz šosejas stipri jūt sānvēju, jāizvēlas, ko vest - cilvēkus vai bagāžu, abus nevar. Vācijā pie ātruma 130 km/h palicis žēl mazā motoriņa ar viena litra darba tilpumu. Protams, apdzīšanas manevri jāplānojot laikus. «Ja kāds šādu auto izvēlas, tas, visticamāk, nav vienīgais auto ģimenē,» piebilst Reinis.
Mazais auto radot daudz patīkamu emociju. IQ tiekot brīvāk palaists tur, kur citus auto varbūt arī nelaistu, bieži vien citos autobraucējos auto izraisa smaidu, tiesa, pie luksoforiem visi jūtas kā dragreisā un cenšas ierādīt mazajai mašīnītei tās «īsto vietu».