Sacīkšu nedēļā jau otro reizi šosezon F-1 sportisko pusi aizēnoja komandu un Starptautiskās Autosporta federācijas (FIA) ķīviņi. Pēc tam, kad nedaudz pierimuši strīdi par atsevišķu vienību formulu atbilstību noteikumiem, kulmināciju sasniegusi neapmierinātība ar FIA izstrādāto nākamās sezonas čempionāta nolikumu. Strīdus ābols ir iespējamie komandu budžeta griesti, kuru dēļ vairākām vienībām būtu krasi jāsamazina izdevumi. Konfliktu aktualizējis tas, ka pieteikums 2010.gada sezonai jāiesniedz līdz 29.maijam. Iespēju to nedarīt nopietni apsver ne tikai Toyota, Renault un Red Bull, bet arī Ferrari, kas tiek uzskatīta par vienu no F-1 simboliem. Itālijas komanda pat iesniedza tiesā prasību bloķēt jaunos noteikumus, taču soģi lēma par labu FIA.
FIA prezidents Makss Moslijs publiski paziņojis, ka Pirmā formula pastāvēs arī bez Ferrari: «Neviens no sacensību dalībniekiem savas intereses nedrīkst nostādīt augstāk par tā sporta veida interesēm, kuru tas pārstāv.» Pretējās domās ir gan sacensību vadītājs Bērnijs Eklstons, gan F-1 leģenda Mihaēls Šūmahers, kurš atzinis, ka bez labākajiem konstruktoriem sacensības kļūs nenozīmīgas.
Kamēr abas nometnes cīnās par savu taisnību, Monako Grand Prix izcīņā piekto uzvaru sezonā guvis čempionāta līderis Džensons Batons (Brawn), kurš pusi darba izdarīja, jau uzvarot kvalifikācijā. Brits vēlreiz pierādīja, ka Montekarlo ielās apdzīšana ir ļoti sarežģīta, bet taktiskajās cīņās neatsverama ir Brawn vadītāja Rosa Brauna pieredze. Otro vietu izcīnīja otrs šīs komandas pilots Rubenss Barikello, nodrošinot Brawn jau trešo dubultuzvaru šosezon.
Neveiksmi piedzīvoja kopvērtējuma trešās vietas īpašnieks Sebastiāns Fetels (Red Bull), kurš sacensību piecpadsmitajā aplī nesavaldīja formulu un ietriecās trases apmalē. «Pārāk vēlu sāku bremzēt, zaudēju kontroli un ietriecos sienā,» kodolīgs bija vācietis.
Nākamais F-1 čempionāta posms paredzēts pēc divām nedēļām Turcijā.