Gan Pērnavas iela, gan Aleksandra Čaka iela ir noslogotas satiksmes maģistrāles, pa kurām ripo sabiedriskais un privātais transports. Skaidrs, ka pērn notikusī rekonstrukcija šo ielu krustojumā bija nepieciešama. Jautājums gan, cik veiksmīgi tā sanākusi?
No vienas puses, ir labi, ka tagad transportlīdzekļiem vairs nav iespēju no divām joslām veikt kreisos pagriezienus, drūzmēties krustojuma centrā, radot bīstamas, neprognozējamas situācijas, kā tas bija senāk.
No otras puses, nav ērtas alternatīvas, kā kompensēt slēgto pagriezienu no Zemitānu satiksmes pārvada uz Pērnavas ielu. Visā A. Čaka ielas garumā kreisie pagriezieni ir aizliegti. Lai kompensētu šo vienu kreiso manevru, jāapbrauc vairāki kvartāli.
Stāvot krustojumā darbdienas vakarā, AutoDiena 15 minūtēs saskaitīja 35 automobiļus, kas, kompensējot kreiso pagriezienu no Zemitānu pārvada uz Pērnavas ielu, brauca līdz Ērgļu ielai, tad griezās pa labi uz Kr. Barona ielu un tad uz Pērnavas ielu. Jāatgādina, ka Ērgļu ielā atrodas bērnudārzs, bet Kr. Barona ielā - Veselības centrs 4 un vēl citas intensīvi apmeklētas iestādes. Šo ielu malās stāv automobiļi, bet pa Kr. Barona ielu virzās arī tramvajs. Satiksmes intensitātes pieaugums rada papildu stresu visiem braucējiem. Labāk būtu bijis atstāt kreiso manevru no Zemitānu satiksmes pārvada un pilnveidot luksoforu, pagarinot luksofora papildu sekcijas signāla darbības laiku.
Autožurnālists Ojārs Vētra uzsver: «Veicot Pērnavas un Čaka ielas krustojuma rekonstrukciju, formāli izpildīts klasiskais gadījums - viens kreisais pagrieziens, tie ir trīs labie! Kreiso manevru kompensējot, gan šajā gadījumā jāapbrauc teju puse pilsētas centrālās daļas. Komiski!»
Tam piekrīt arī TopGear Latvija galvenais redaktors Ilmārs Līkums un ierosina: «Varbūt bija vērts padomāt par inteliģentākas luksoforu sistēmas uzstādīšanu, kas satiksmes plūsmu regulētu atbilstoši intensitātei.»