Lietuvos Rytas izpilddirektors
Laikraksta versiju iPad režīmā atklājām 2010. gada oktobrī, un to var lejupielādēt bez maksas. Patlaban to lieto vidēji 100-120 lasītāju nedēļā - tas gan ir mazāk, nekā cerējām. Saturs ir faktiski tas pats, kas drukātajai versijai, - dienas ziņas no ikdienas avīzes kopā ar svarīgāko no portāla lrytas.lt un video no mūsu TV kanāla. Šis formāts sniedz vairāk iespēju sekot līdzi komentāriem pie rakstiem. Diemžēl Lietuvā - un es pieļauju - arī Latvijā - ir problēma ar iPad pieejamību. Proti, tā tirdzniecība Lietuvā sākās gadu vēlāk nekā ASV, līdz ar to ne visi to var iegādāties. Tādēļ uzskatu, ka aplikācijas satura izveide būtu mazākais, par ko uztraukties.
Heilija Danloupa,
The Guardian vecākā preses sekretāre
Šobrīd vēl neesam pabeiguši darbu pie aplikācijas, taču kopš pērnā gada aprīļa ir pieejams iPad projekts Eyewitness. Līdz šim to bez maksas ir lietojuši 500 tūkstoši lasītāju. Projekts tapis sadarbībā ar Canon, un tā būtība ir izcelt ziņu fotogrāfiju kā atsevišķu vienību, piemēram, nesenie Indonēzijas notikumi uzreiz pēc cunami katastrofas. Tā mums bija pilnīgi jauna pieeja - veltīt tik daudz aplikācijas resursu tikai fotogrāfijai, taču šķiet, ka risks ir attaisnojies. Drukātajā versijā šīs fotogrāfijas ir redzamas avīzes dubultajā atvērumā pa vidu - lasītāji šīs lapas ir iecienījuši.
Paula Salovara,
Helsingin Sanomat izpilddirektore
Lai gan lielākā daļa no drukātā satura ir tāda pati kā aplikācijai, iPad versijā neesam iekļāvuši TV programmas, īpaši populāri ir svētdienas pielikumi ar darba sludinājumiem. Šīs divas sadaļas mums vēl nav izdevies pienācīgi adaptēt. Līdzīgi ir ar mēneša pielikumu Kuukausiliite, kurā publicējam garākus analītiskus stāstus par Somijā aktuālo. Ir svarīgi, ka varam piedāvāt vienlīdz apjomīgu saturu gan aplikācijai, gan drukātai avīzei, tostarp augstas kvalitātes infografikas, kuru dēļ esam iemantojuši labu reputāciju Skandināvijā. Abonēšanas cenas ir dažādas - sākot ar kombinēto avīzes un aplikācijas piedāvājumu, maksājot trīs eiro mēnesī, beidzot ar digitālo komplektu - pieeja arhīvam no 1990. gada, svētdienas pielikumi, kā arī iespēja saglabāt rakstus pēc savas izvēles turpat lietotāja kontā. Patlaban aplikāciju lieto 20 tūkstoši lasītāju, no kuriem 90 procentu ir tradicionālā laikraksta abonenti, pārējie 10% aplikāciju pasūta ar iTunes starpniecību. Kopumā klājies cerīgi - saskaņā ar apkopotajiem datiem aptuveni puse aplikāciju lasa katru dienu, 22% - vismaz reizi nedēļā.
Deivids Karrs,
The New Yorker kultūras un mediju žurnālists
The New Yorker nedēļas izdevums ir pirmais, kuru esam adaptējuši iPad vidē no Conde Nast mediju kompānijas. Tādējādi esam apsteiguši savus konkurentus no Hearst, kuri no šā gada jūlija izdod žurnālus Esquire, The Oprah Magazine un Popular Mechanics. Pirmās The New Yorker aplikācijas kā vāka foto bija aizkrāsots Osamas bin Ladena portrets, atsaucoties uz nesenajiem notikumiem Pakistānā. Plānots, ka mēneša maksa par aplikāciju būs no 5,99 ASV dolāriem, gadā - vidēji USD 60. Ceram, ka iPad versija gūs popularitāti jauniešu un starptautisko abonentu vidū lēto izmaksu dēļ. Ilgu laiku The New Yorker ir bijis konservatīvs digitālā satura jautājumos. Vairākiem Conde Nast izdevumiem nav bijis pat savas interneta lapas. Šobrīd izskatās, ka attieksme ir jāmaina, jo aplikācijas ieviešana ir izaicinājums jaunas auditorijas meklējumos.
Pīps Poums,
Eesti Ekspress digitālo mediju attīstības vadītājs
Šobrīd attīstām gan iPad, gan digitālo Ekspress Pro versiju, un saturs abos gadījumos ir stipri līdzīgs. Lai gan lasītāju atsauksmes par aplikāciju ir pozitīvas, dziļāku lasīšanas ieradumu izpēti vēl neesam veikuši - iPad versiju piedāvājam kopš 2010. gada novembra. Plānots, ka gada izmaksas aplikācijai būs par 25 procentiem zemākas nekā drukātajam Eesti Ekspress. Pagaidām nevaram sniegt konkrētus datus par abonentu skaitu, taču esam novērojuši, ka pavadītais laiks pie aplikācijas ir piecas reizes ilgāks nekā Ekspress.ee portālā, kas ir līdzīgi drukātajai avīzei.