Radošās aģentūras DDB izpilddirektors
Tas ir pilnīgi normāli, ka uzņēmējs savas darbības sākumposmā visu dara pats. Bēdīgākais mīnuss, esot vienam, gan ir milzīgais laika patēriņš, piņķerējoties gar dažādiem relatīviem sīkumiem. Tā var novārtā palikt globāli svarīgākas lietas vai arī var nākties dažus darbus pamest pusratā, jo pēkšņi kur citur gadās ugunsgrēks. Tomēr, ja sāk no nulles, iziet cauri visiem posmiem un šā visa procesa laikā apēd pudu sāls, rodas laba izpratne par to, kā lietas notiek un darbojas. Pēc tam kad ir piesaistīts investors vai citādā veidā iegūti līdzekļi attīstībai, ir jau izveidojusies pieredze un ir skaidras prioritātes.
Otrs ceļš - meklēt domubiedrus, kas tic idejai un ir ar mieru līdz brīdim, kad tā nesīs augļus, ēst plikus makaronus. Toms Ērenpreiss
Velosipēdu ražotnes Erenpreiss Original dibinātājs
Runājot par ražošanu, mums pagāja septiņi gadi no idejas līdz pirmā mūsu ražotā velosipēda prezentācijai. Trīs gadi no tiem - konkrētu modeļu prototipu izstrādei. Tā ir mūsu lielā mācība - ir jāiemācās globālā tirgus noteikumi. Ir jāprot izvērtēt, kuras sastāvdaļas ražot uz vietas, kuras pasūtīt pēc pašu rasējumiem citiem piegādātājiem un kurām detaļām izvēlēties gatavus standarta risinājumus.
Būtiski, man šķiet, nepiedāvāt kompromisus, bet tiekties uz izcilību, ilgtspēju. Un to nevar sasniegt, ražojot lielu produkcijas sortimentu.
Tajā pašā laikā arī cenai ir jābūt interesantai, jo neviens nemaksās Ls 1500 par velosipēdu tikai tāpēc, ka tas ir 100% ražots Latvijā. Inese Apse-Apsīte
Zīmolvede, zīmolu ligzda MATKA
Jauns uzņēmums ir kā Rubika kubs, kurš jāmēģina pareizi iegrozīt, lai starts būtu pēc iespējas rezultatīvāks. Neviena daļa nav svarīgāka, ne arī īsti iespējams uz tās rēķina ekonomēt. Mūsu uzņēmējiem bieži šķiet, ka pamatā ir dzelži, tehnoloģijas, kvalitāte, bet vērtīgākais ir tieši unikāla uzrunas forma, kas aizķer pircēju.
Jaunajam uzņēmējam jāspēj novērtēt gan savs potenciāls, gan personīgie un biznesa mērķi, jāsaprot, kas notiek mājās un pasaulē. Ko jūt cilvēki, kā mainās paradumi un vērtības. Kas jauns zinātnē. Kad izvilkts vēstījums, var ķerties klāt «pakošanai» - nosaukumam, vērtībām, dizainam, iepakojumam. Vēl jaunā pasaule prasa real life experience - īstuma pieredzi -, tāpēc zīmols gribot negribot jāveido, ieliekot arī pašam sevi. Tas darbojas visās nozarēs.