Hauska & Partner
2. Publiskas darbnīcas risinājumiem (dažādās auditorijās - vecāki, nozares organizācijas, ekonomisti, skolotāji, vecāko klašu skolēni un studenti);
3. Ziņojums par risinājumu - mācību gada pagarināšana, vienlaikus dodot risinājumus riskiem, kas saistīti ar izmaiņām. Draugiem.lv lapa kā platforma plašai iesaistei;
4. Politiskā vienošanās koalīcijā, vienoti vēstījumi un argumenti visiem partiju līderiem;
5. Reformu vēstneši - komunikācija nozarei; atbalstošo trešo pušu iesaiste publiskajā komunikācijā, tai skaitā iesaistīt jauniešus, kas aizstāv reformu.
Hill & Knowlton
1. Kopīga plāna radīšana - kādu mēs gribam redzēt izglītības sistēmu no sabiedrības ieguvumu viedokļa pārskatāmā nākotnē;
2. Nerunāt atrauti par atsevišķām detaļām, kā, piemēram, mācību gada pagarināšana. Tas novirza uzmanību no būtiskākā, jo ir ļoti labi vizualizējama detaļa, bet nav ieguvums;
3. Atbalsta grupas veidošana līdzīgi domājošo skolu vadītāju vidū;
4. Aktīvāks darbs ar līdzīgi domājošām vecāku organizācijām;
5. Izmantot piemērus no līdzīga izmēra valstīm un parādīt kopsakarības starp labu izglītību un sabiedrības/ekonomikas izaugsmi.
PR Stils
1. Jāizveido idejas pamatojuma argumentu bāze, kur jāparāda mācību gada pagarināšana kā loģisks solis kopējā izglītības reformas kontekstā;
2. Mācību gada pagarinājumu sasaistīt ar izglītības kvalitāti un skolēnu konkurētspējas paaugstināšanu pēc skolas beigšanas;
3. Atrast idejas sabiedrotos skolotāju, vecāku, citu ietekmes pušu vidū mācību gada pagarināšanas idejai;
4. Ļauj ideju virzīt tiem, kas ir vistiešāk ar šīm izmaiņām saistīti - skolēni, bērnu vecāki, skolotāji, pašvaldības, uzņēmumi u.c., strādāt ar «trešās puses viedokli»;
5. Iniciēt publiskās debates ar sabiedrības grupām, ko šis jautājums skar, par to, kā tas reāli iespaidos viņu dzīvi.