Sastrēgumi ir pieriebušies. Latvija nav tik biezi apdzīvota valsts un Rīga nav tik milzīga pilsēta, lai sastrēgumiem, kas pēdējās nedēļās sasniedz šokējošu garumu, būtu objektīvs pamats. Būvdarbi nav attaisnojums. Latvija nav vienīgā valsts pasaulē, kur labo ceļus.
Interesanti, ka sastrēgumus piektdienas vakarā bija pamanījis finanšu ministrs Andris Vilks. Acīmredzot tāpēc, ka pats bija iesēdies pamatīgā korķī. Zīmīgi, ka Vienotības ministrs visu vainu dusmu izvirdumā Twitter vietnē izgāza uz vietējiem būvniekiem, izsakot cerības, ka viņu vietā drīz būs ārvalstnieki. Ko lai saka?
Nomierinieties, Vilka kungs! Ja turpināsies jūsu valdības politika, drīz visu mūsu vietā te būs ārvalstnieki! Saprotu - jūs satrauc, ka pēc vēlēšanām Vienotība varētu nebūt pie varas, tāpēc jūs atrodat vainīgo, kam uzgāzt atbildību par valdības neizdarību.
Jo vainot būvnieku ir ērti - tas ir pirmais uz ceļa redzamais. Tomēr, ja kāds netic, ka ceļu satiksmi Latvijā neorganizē būvnieki vai kas un kam ienāk prātā, kas dažkārt, protams, tā liekas, atgādināšu Ceļu satiksmes likumu, kurš nosaka, ka «Ceļu satiksmes vispārējo pārvaldi realizē Ministru Kabinets un pašvaldības atbilstoši savai kompetencei».
Lūk, cik interesanti, Vilka kungs! Izrādās, ka jūsu paša pārstāvētā iestāde, mūsu mīļā valdība, ir tā, kas ir atbildīga par to, ka jūs sēžat korķī. Pajautājiet saviem kolēģiem, jo pēc likuma «Ceļu satiksmes pārvaldi atbilstoši savai kompetencei realizē Satiksmes ministrija, Iekšlietu ministrija, Zemkopības ministrija».
Tātad valdība un pašvaldības «savas kompetences robežās» ir tās, kuras mēs varam saukt pie atbildības un prasīt nekavējoties darīt visu, lai novērstu sastrēgumus. Mēs varam klauvēt pie Rīgas domes Satiksmes departamenta durvīm, ja sastrēgums ir Rīgas ielās. Vai vērsties pie Satiksmes ministrijas, Latvijas Valsts ceļiem, CSDD, policijas vai Valda Dombrovska, kurš ir valdības vadītājs, ja sastrēgums ir uz valsts nozīmes ceļa vai ielas, kam ir valsts nozīmes ceļa raksturs.
Visbeidzot, Vilka kungs, ja beidzot esat sapratis, ko nozīmē sēdēt sastrēgumā, varat aicināt sasaukt valdības ārkārtas sēdi, kas būs veltīta šim jautājumam.
Par to, ka būvnieki var organizēt savus darbus naktī vai kur citur. To jums ļoti trāpīgi atbildēja ceļu būvētājs Binders savā atklātajā vēstulē. Un tā ir īsts kulaks zem acs jūsu valdībai - patiesībā. Ja mūsu valstī nevaldītu lētākā, bet sabiedrībai izdevīgākā iepirkuma princips, iespējams, būvdarbus varētu organizēt arī naktī, un to visu ierakstīt jau iepirkuma specifikācijā.
Bet vai jūs varat iedomāties, ka valdība, kas pārstāv šo griezēju un «ka tik kaut kas nenotiek» mazohistisko mentālo tipu, varētu padomāt par pilsoņu labsajūtu un uzņemties pati atbildību par savā valstī notiekošo? Gaidām ārvalstniekus.