Atzinīgi vērtējumi Austrijas, Vācijas, Itālijas un Francijas laikrakstos nu turpina piebalsot publikas ovācijām, kuras jaunā dziedātāja un viņas skatuves kolēģi Lielajā festivāla pilī saņēma pēc Dž.Rosīni operas _Mozus un Faraons_ jauniestudējuma pirmizrādes, kuru pasaulslavenais itāļu maestro Rikardo Muti vadīja pie _Vīnes filharmoniķu_ diriģenta pults Lielajā festivāla pilī 8.augustā. Gan publika, gan kritiķi tagad slavē mūziķu darbu kontrastā režisora, paša festivāla mākslinieciskā vadītāja Jirgena Flimma virzienā publikas skaļi raidītajiem «Bū!». Kāds laikraksts jau recenzijas virsrakstā to nodēvējis par kārtējo režijas «eirodarbu» Zalcburgas festivālā.
Zalcburgas festivālā Marina Rebeka debitēja Anaisas lomā Rosīni operā, kuras titullomu - Mozu - atveido arī Latvijā dzirdētais krievu bass Ildars Abdrazakovs. Spožām koloratūrām bagātā soprāna loma ir dziedātājas repertuāra jaunums. Debitantes uzdevumu jo grūtāku un atbildīgāku dara tas, ka šī mazpazīstamā opera negaidīti no citas puses atklāj tās autoru Rosīni, kuru klausītāji zina kā nepārspētu komisko operu - Seviljas bārddziņa un Pelnrušķītes - autoru. Mozus un faraons ir dramatiska opera - bibliska drāma, kuras centrā ir Anaisas (Mozus krustmeitas) un Amenofisa (faraona dēla) mīlestība, nežēlīgi samalta izvēles priekšā - starp iemīļoto un patriotismu, uzticību un pienākumu pret savu zemi un tās cilvēkiem. «Atveidojot ebrejietes dvēseles cīņu starp mīļoto faraona dēlu un savu tautu, Marina Rebeka savieno smeldzi un sāpes,» raksta Il Giornale. Festivāla publika dramatisko Rosīnu sev atklāj sešās izrādēs, kas turpināsies līdz 25.augustam (18., 20., 23. un 25.VIII).
«Vēl nekad neesmu piedzīvojusi tik milzīgas ovācijas, zālē pat ar kājām sāka dauzīt. Muti man teica, ka tagad strādāsim kopā. Vēl nezinu, kas tieši viņam ir padomā,» no Zalcburgas atbild M.Rebeka. Slavenā itāļu maestro vadībā iestudējums Zalcburgā intensīvos mēģinājumos tapis ilgāk par mēnesi. Rezultāts ir muzikāli spilgts, emocionāli uzrunājošs muzikālais iestudējums - to kā jauniestudējuma pamatvērtību vienprātīgi uzsver visi izvērtētāji. «Mūzikas lasījumam ir triumfāli panākumi,» paziņo La Stampa. Ar pastiprinātu uzmanību itāļu un arī citu valstu prese pirmizrādi gaidīja arī tāpēc, ka pērnvasar Zalcburgas festivālā tieši Muti virsvadībā tapušais Otello deva iemeslu asām diskusijām, kritikai arī par muzikālo interpretāciju. Šoreiz nekā tāda nav. «Mūzika pārliecināja. Režija - nē!» - vēsta Corriere della Sera. Gluži vai kolektīvā balsī prese pasludinājusi Muti un viņa muzikālās komandas triumfu.
«Gaviles bija veltītas vispirms latviešu soprānam M.Rebekai, kura Anaisas lomā izcili «pieveica» koloratūras,» raksta Ad Hoc News. «Visi solisti dziedāja ar dvēseli, bet jo sevišķi jācildina Latvijas soprāns M.Rebeka kā Anaisa, kuras ciešanas viņa izlej dzidrās koloratūrās,» raksta Der Tagesspiegel (10.VIII).
«Visvairāk iespaidoja Latvijas soprāns Marina Rebeka kā Anaisa, šurp un turp svaidīta starp tēvoci Mozu, ģimeni, tautu un ticību un starp mīlestību pret Amenofisu. Dzīvīgs lasījums,» slavē Die Welt (10.VIII). «Tik tiešām uzmanīgi ieklausīties liek Marina Rebeka, kuras varone ceturtajā cēlienā izaug līdz iespaidīgam tēlam un kura vokāli apbur,» - tā portāls Nachrichten.at (10.VIII)
«Spožāk par visiem dziedātājiem spīdēja M.Rebeka, atveidojot Anaisu savā iespaidīgajā soprānā, Ildars Abdrazakovs kā Mozus ar plašu balsi un amerikāņu tenors Eriks Katlers mīlas apmātā Amenofisa lomā,» analizē News.orf.at Zinošs itāļu mūzikas kritiķis, kurš atminas Itālijā vokālo mākslu izstudējušās latvietes M.Rebekas ugunskristības pērnvasar Rosīni operas festivālā Pezāro un ir lietas kursā, ka 2011.gadā dziedātājai gaidāma debija Londonas Koventgārdenā, uzsver, ka, šovasar debitēdama Zalcburgā, viņa nu sasniegusi īpašu personisko meistarības virsotni Anaisas lūgšanā, «kurā ļauj skanēt ciešanām un savam es, kas mokās šaubās starp mīlestību un ticību. Tas bija vispiepildītākais brīdis», uzskata Valerio Kapelli (Il Corriere della Sera). «Viņas ir lielas profesionāles,» par sava iestudējuma solistēm šā laikraksta citā numurā (13.VIII) saka Rikardo Muti, slavējot par lielajām darbaspējām. «Un viņas nepavisam nav dīvas. Mans Rosīni Mozus un faraons Marinai Rebekai bija personīgs triumfs.» Speciālā fotosesijā tapuši M.Rebekas portreti, kuros viņa ģērbta dārgu zīmolu tērpos un izdaiļota dārglietām, grezno Zalcburgas pilsētas un austriešu konditoreju skatlogus. Tā, kā tas iepriekš bijis arī ar mūsu Elīnu Garanču un Maiju Kovaļevsku.