Biļešu cenas pieaugums tiek skaidrots ar principu vienādošanu, proti, vispirms cenas pieaugs tajos maršrutos, kuros tarifi ir mazāki. Pieaugums gan nebūšot lielāks par 20%. «Šobrīd šie tarifi ir ļoti dažādi - citur mazākā cena bijušā rajona pilsētā ir 20 centu, citā ir 50, un lielajās pilsētās tā ir eiro un vairāk, tāpēc ir jābūt vienādai sistēmai! Mēs saskatām, ka 40 centu būtu tas, ar ko jāsāk. Nevar tik ļoti atļaut braukt gandrīz par velti,» uzsver N. Narvaišs un piebilst, ka pēc tam, kad būs izlīdzināti biļešu tarifi vietējās nozīmes maršrutos, to plānots darīt arī vilcienu un starppilsētu autobusu satiksmē.
Tiek gan solīts, ka biļešu cenu pieaugums nebūs lineārs un tarifi paaugstināsies proporcionāli nobrauktajam attālumam - tālākos maršrutos biļešu cenas pieaugs mazāk.
ATD vadītājs arī uzsver, ka tarifu pieaugums nepieciešams, jo biļešu ieņēmumi Latvijā ir ļoti mazi. «Kā mēs redzam, kopējā naudas masa ir nepietiekama, lai uzņēmumi attīstītos. Te jau nav runa tikai par vadītāju algām - uzņēmumiem ir jāmaina savs autobusu parks, jāattīsta ražošanas bāzes atbilstoši visādām prasībām - gan Eiropas, gan kvalitātes standartu prasībām. Šobrīd trūkst naudas nozarē kopumā, un kā viens no soļiem [kopējo ieņēmumu palielināšanai nozarē] ir palielināt biļešu ienākumus,» viņš norāda.
Paaugstināt biļešu cenas, lai risinātu naudas trūkumu nozarē, rosina arī pasažieru pārvadātāji. Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas prezidents Pēteris Salkazanovs, to pamatojot, norāda, ka no Eiropas valstīm biļešu tarifi zemāki nekā Latvijā ir vēl tikai Rumānijā un Moldāvijā. Viņš gan piebilst, ka problēmu risināšanā būtu jāiesaistās arī Satiksmes ministrijai, jo galvenais, kas atšķir Latvijas un citu valstu pasažieru pārvadātāju pašizmaksu uz vienu kilometru, tomēr ir darba algas, kas Latvijā ir pat vairākas reizes zemākas.