Laika ziņas
Šodien
Daļēji apmācies
Rīgā 0 °C
Daļēji apmācies
Pirmdiena, 30. septembris
Menarda, Elma, Elna

Ceļus lāpīs vairāk nekā Rīgas ielas

Tāda ir fizika, un pret to mēs neko izdarīt nevaram - tā valsts uzņēmuma Latvijas autoceļu uzturētājs (LAU) vadība skaidro, kādēļ kā ik pavasari šogad uz ceļiem netrūkst bedru, kas jau atnesušas pirmās avārijas. Būvnieki norāda, ka situācija nebūtu tik kritiska, ja iepriekšējos gados vairāk būtu ieguldīts pilnvērtīgā ceļu seguma atjaunošanā, bet tagad nekas cits neatliek, kā tērēt naudu bedru aizlipināšanai. Šogad to darīs par 12% lielākā apjomā nekā pērn, taču darbus varēs sākt tikai tad, kad kļūs krietni siltāks.

Lūst riteņi

Gaisa temperatūras svārstības ap nulle grādiem, kad dienā ir plusi, bet naktī - mīnusi, ir vislabvēlīgākie apstākļi, lai bedres rastos. Ja asfalta segums nav jauns, bet ar plaisām, spraugās satek ūdens, kas sasalstot tās izpleš vēl lielākas. Automašīnu radītās slodzes ietekmē plaisas sāk drupt, un bedres rodas dažu stundu laikā.

Pēdējās dienās to uz ceļiem netrūkst, liecina Dienas novērojumi un autovadītāju sūdzības. Pagājušajā nedēļā uz šosejas Rīga-Ventspils avarēja pasažieru autobuss. Tam, iebraucot milzu bedrē, nolūza ritenis. Pasažieri negadījumā necieta, taču, lai turpinātu ceļu, visiem nācās gaidīt ierodamies rezerves autobusu. Pārvadātājs Nordeka pret ceļu uzturētāju ar prasību par materiālo kompensāciju pagaidām nedomā vērsties, jo tādi ceļi tagad ir visur, saka kompānijas pārstāvis Sergejs Konopijevs.

Līdz jūlijam salabos

«Nav būtisku priekšnoteikumu, lai šis pavasaris būtu sliktāks nekā iepriekšējie. Drīzāk pretēji,» pēc tikšanās ar Latvijas valsts ceļu (LVC) un LAU pārstāvjiem pirmdien mierināja satiksmes ministrs Kaspars Gerhards (TB/LNNK). Noturīgā sala dēļ šoziem bedres veidojušās mazāk nekā citus gadus - janvārī un februārī tās salabotas 1500 kvadrātmetru apmērā, bet citus gadus - 2900 m2 platībā.

Lai arī finansējums valsts autoceļu remontēšanai šogad piešķirts mazāks, salīdzinot ar pagājušo gadu, aizlāpīto bedru daudzumu plānots palielināt par 12%, jo optimizēta LAU darbība, samazinot personāla izmaksas par 40%, un avārijas bedrīšu remontēšana kļuvusi par 9% lētāka. Taču masveidīgu remontu atbildīgie dienesti varēs sākti tikai tad, kad laikapstākļi atbildīs tehnoloģiskajām prasībām, proti, vidējā diennakts gaisa temperatūra būs vismaz plus pieci grādi.

Līdz tam tiek labotas tās bedres, kuras rada avārijas risku. Tās aizklāj ar auksto asfaltu, kas nav tik efektīva metode kā bitumena emulsija, ko var izmantot tikai siltajā gada laikā, tādēļ jau drīz aizlāpītās bedres atkal var atnākt vaļā, skaidro LAU valdes priekšsēdētājs Vigo Legzdiņš.

LAU plāno līdz 1. jūnijam bedres salabot uz visiem A klases jeb galvenajiem autoceļiem, līdz 15. jūnijam - uz reģionālās nozīmes ceļiem, bet līdz jūnija beigām - mazākas nozīmes ceļiem.

Mazās ielas nelāpīs

Par daudziem ceļiem un ielām jāatbild pašvaldībām, un K. Gerhards jau paguvis izteikt piezīmi Rīgas pašvaldībai, ka tā «grib labāk miljonu tērēt tūrismam un tikai pusmiljonu ceļu remontam».

Rīgas domes Satiksmes departamentā Dienu informē, ka bedru lāpīšanai pilsēta šogad piešķīrusi 415 tūkstošus latu, kas ir uz pusi mazāk nekā pērn. «Ierobežotā budžeta apstākļos bedrīšu remontu plānots nodrošināt pilsētas maģistrālajās ielās, pa kurām kursē sabiedriskais transports, un uz tiltiem. Savukārt rajona nozīmes ielās būs iespējams veikt tikai to bedrīšu remontu, kas nepieciešams avārijas situāciju novēršanai,» saka departamenta pārstāvis Andris Binde.

Rīgas dome par 50% samazinājusi līdzekļus jauna asfaltbetona seguma uzklāšanai, kas šogad paredzēts 16 ielu posmos, turpretim divkāršojusi naudu ielu rekonstrukcijai, tiesa, tās pietiks tikai trim.

Nepietiekami iegulda

Inženierzinātņu doktors un Rīgas Tehniskās universitātes profesors Juris Naudžuns bedrainos Latvijas ceļus sauc par «ielaistu un hronisku problēmu», kas radusies, pienācīgi neremontējot un neatjaunojot ceļu segumu daudzu gadu garumā. «Tagad bedres ir vienkārši jātaisa ciet, lai cik tas ir nelietderīgs un nepateicīgs darbs,» viņš uzsver.

LVC valdes priekšsēdētājs Ivars Pāže piekrīt, ka ieguldījumi ceļu seguma atjaunošanā neatbilst to faktiskajam stāvoklim: «Katru gadu vajadzētu 800 kilometru atjaunot, bet mēs atjaunojām 500-600 kilometru, tagad - 200 kilometru.»

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Cik atvēlēts remontam?

Valsts autoceļu seguma uzturēšanai, arī bedrīšu remontam, plaisu aizpildīšanai, grants segumu planēšanai, atvēlēti 15,6 miljoni latu. Tas ir par 16% mazāk nekā pērn. Ar to pietiks bedru aiztaisīšanai 700 tūkstošu kvadrātmetru platībā.
Rīgas budžetā ielu un tiltu bedrīšu remontam ieplānoti 415,48 tūkstoši latu, kas ir divas reizes mazāk nekā 2009. gadā. Pērn salāpīja 66 tūkstošus kvadrātmetru bedru, šogad varētu 36 tūkstošus m2.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Receptes visam rudenim

Vienkārši ēdieni ar svētku garšu – ne tikai svētkiem, bet arī darba dienām.

Stāvoklis starp dzīvību un nāvi

Miruša ķermeņa atdzīvināšana kā romānā par Frankenšteinu varētu būt reālāka, nekā šķiet. Zinātnieki nākuši klajā ar pieņēmumu, ka starp dzīvību un nāvi patiešām ir vēl viens starpposms, kas varētu ...








Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?