Pakāpeniska sistēmas ieviešana sākās, kad Rīgā tika uzsākta jauno zemās grīdas tramvaju ekspluatācija, Dienai skaidro RS pārstāvis Viktors Zaķis: «Šajos tramvajos pogas atrodas ļoti ērtā vietā - durvīs, un pasažieri jau no pirmās dienas tika aicināti atvērt durvis ar šīm pogām. Divu gadu laikā Rīgas satiksme nav saņēmusi sūdzības par šo sistēmu zemās grīdas tramvajos, un tas liek domāt, ka pasažieri to ir apguvuši un jūtas labi. Kas attiecas uz autobusiem un trolejbusiem - tur šīs durvju atvēršanas pogas jaunākajos modeļos ir izvietotas dažādās vietās gan ārpusē, gan arī salonā, un Rīgas satiksme ilgstoši meklēja labāko risinājumu, lai pasažieriem atvieglotu šo pogu vietas atrašanu.» RS sistēmu plāno ieviest pakāpeniski - vadītājam tomēr ir pienākums atvērt durvis, ja pasažieris pogu arī nenospiež. Oficiālais iemesls, kāpēc šo sistēmu aktualizē tieši šobrīd, ir komforta līmeņa paaugstināšana, kā arī sūdzību novēršana par to, ka vasarās transportlīdzekļu salonos ir pārāk karsti, bet ziemās - auksti. Ja durvis atvērs salīdzinoši retāk, proti, tikai tās, pa kurām kāds vēlas iekāpt vai izkāpt, tad gaiss no ārpuses ieplūdīs retāk un tiks saglabāts siltums ziemā un vēsums vasarā. «Patlaban ir piemērots laiks, lai uzsāktu kampaņu, jo ārā vairs nav pārāk karsti un vēl nav arī pārāk auksti. Ziemā tas būs aktuāli, un mēs ceram, ka līdz ziemas aukstajiem mēnešiem jau izveidosies neliels pieradums. Turklāt jaunie trolejbusi un autobusi, kas tagad tiek iepirkti un nākamgad jau pirmie tiks piegādāti, arī būs ar durvju atvēršanas pogām, kas nozīmē, ka šādu transporta līdzekļu būs aizvien vairāk,» skaidro V. Zaķis. Šobrīd atvēršanas pogas ir apmēram 66% Rīgas transportlīdzekļu.
Diena pārliecinājās, ka ir transportlīdzekļu vadītāji, kas instrukcijas ievēro ļoti punktuāli, piemēram, vēlā piektdienas vakarā 15. maršruta trolejbuss neatvēra durvis sirmgalvim Slāvu ielas pieturā, kamēr trolejbusā braucošās kundzes nepiespieda pogu no iekšpuses. Novērojumi liecina, ka pie šīs sistēmas zemās grīdas tramvaju pasažieri patiešām ir pieraduši, bet trolejbusu un autobusu pasažieriem ieraduma spiest pogu nav.
Kampaņai iztērēti apmēram 5000 latu uzlīmju izgatavošanai, informatīvajai kampaņai salonos un pieturvietās, stāsta V. Zaķis. Vaicāts, vai šāda summa tērēta lietderīgi, opozīcijas deputāts Pēteris Viņķelis (Vienotība), kurš ir domes Satiksmes un transporta lietu komitejas loceklis, atzīst - kopējā RS tēriņu plūsmā tas ir «puteklis jūrā». Deputāts stāsta, ka komitejā par šādas kampaņas lietderību nav runāts, bet pieļauj, ka savs pamatojums, piemēram, drošības apsvērumi, tai varētu būt. «Mani nodarbina kas cits - mēs netiekam pie pārskata par miljonos mērāmām summām. RS ir 60 miljonu dotācija gadā, bet deputātiem, kas par to balso, nav pieejamas atskaites par tēriņiem!» satraucas P. Viņķelis.