Laikā, kad abas valstis vēl atradās Dienvidslāvijas sastāvā, maršruts Belgrada-Sarajeva bija ļoti populārs, jo sevišķi ziemas sezonā, kad belgradieši traucās uz 1984.gada ziemas olimpisko spēļu galvaspilsētu, lai slēpotu tās apkārtnē esošajos kalnu kūrortos un izbaudītu tolaik vēl neizpostītās pilsētas atpūtas iespējas. Dienvidslāvijas diktators Josips Tito savulaik teicis, ka šī dzelzceļa līnija simbolizējot «brālību un vienotību» starp sešām republikām, kas atradās sociālistiskās valsts sastāvā.
Tomēr tik iemīļotā vilciena beigas pienāca, sākoties etniskajiem konfliktiem Dienvidslāvijā deviņdesmito gadu sākumā. Belgradas-Sarajevas dzelzceļa līnija tika pamatīgi bojāta karadarbībā starp serbiem, horvātiem un Bosnijas musulmaņiem.
Cilvēki cer, ka maršruta atjaunošana ļaus uzlabot ne īpaši labās attiecības starp abām valstīm. «Tas ir īpašs notikums centienos atjaunot kontaktus,» sacīja Bronko Rogosičs, kurš bija viens no 17 pasažieriem, kuri izmantoja vēsturisko iespēju aizceļot uz Sarajevu. Viņš sacīja, ka pēdējo reizi ar šo vilcienu braucis 1987.gadā.
Serbijas dzelzceļa vadība uzskata, ka atjaunotā līnija piesaistīs cilvēkus, kuri gribēs Sarajevā pavadīt gaidāmās ziemas brīvdienas.