Bloga ideja ir kā sava veida internetā publicēta dienasgrāmata, kurā cilvēks publicē informāciju, lai citi to izlasītu. Blogu programmatūra pārsvarā ir par brīvu, eksistē daudzi blogu portāli, kur cilvēki bez īpašām tehnoloģiju zināšanām var sākt savu blogu. Latvijā attīstās arī Twitter mikroblogs un čivinātāji skaitliski jau panākuši klasiskos blogotājus.
Summējot vienas dienas ierakstu veidus Latvijas blogu apkopotājā lapā nekur.lv, redzams, ka vairāk nekā 40% no Twitter ierakstiem norāda uz kādu video, pārpublicē internetā atrastu foto vai vienkārši norāda saiti uz ārzemju resursu. 14% ir dažādu portālu, aģentūru un žurnālistu blogu rakstu anotācijas, kas liecina, ka komercsektors veiksmīgi apgūst arī šo nišu. Ap 10% satur informāciju par esošu vai tuvojošos izklaides pasākumu, 25% ierakstu aprobežojas ar vienu vai pāris teikumiem par to, ka nopirkta jauna klaviatūra, pasaule ir piegriezusies un dators arī vairs neiet kā agrāk, un tikai nedaudz virs 10% no ierakstiem satur plašākai auditorijai paredzētu bloga autora saturu ar kādu filmas recenziju, savām fotogrāfijām, ceļojuma aprakstu vai viedokli par notiekošo valstī.
Grupveida vibrēšana
Lietotāji, ņemot vērā 140 rakstu zīmes, kas ierobežo ziņojumu, arī Twitter ieviesa tinyurls jeb īsu saiti, kas vēlāk atver pilno, un tas tikai veicinājis satura atražošanu. Krustojot aplikācijas, sociālajos portālos tiek iekļauti lietotāju blogu ieraksti, Twitter paziņojumi, blogu funkcionalitāte piedāvā ierakstu vai komentāru «atbalsot» citos interneta medijos, «digot» un «tvītot». Visam pa vidu ir paziņojumi, ko kurš ir izspēlējis, nomainījis un par sevi «jaunu» uzzinājis. Mans Facebook draugu loka aktivitāšu saraksts atgādina biržas jaunumus ar visādiem indeksiem un reālas sociālas komunikācijas, izņemot iekšējo vēstuļu saraksti, nav.
Twitter, Facebook un draugiem ir radījuši jaunu komunikācijas veidu - vibrēšanu. Lietotāji eksistē, ja viņi veic kādas darbības, radot vibrāciju, kas atbalsojas atsaitēs citos sociālajos tīklos. Twitter piedāvā sekot kāda cita lietotāja vibrācijām. Iedomājieties katram lietotājam mūzikas instrumentu ar vienu stīgu! Sociālie interneta projekti piedāvā klausīties katra stīgas vibrācijā, salīdzina toņus, veido topus ar aktīvākajiem vibrētājiem, vibrācijām ar atbalsīm. Cilvēki savāc sev apkārt citu stīgu atbalsis, un viss miljoniem cilvēku lielais pasākums vibrē, kamēr kāds izgudro jaunu mūzikas instrumentu - bungas ar divām vālītēm (lasi - ar lielākām iespējām), un viss sākas no gala.
Iespaids uz ekonomiku
No vienas puses, tiek radītas jaunas darbvietas programmētājiem, kas veido Twitter vai Facebook aplikācijas dažādo vibrāciju savienošanai un atskaņošanai. Arī PR speciālistiem ir darbs, un pionieri Latvijā ir, piemēram, airBaltic Facebook profils vai Panorāma tviterī.
No otras puses, cilvēki patērē desmitiem un simtiem stundu mēnesī, lai gan no mājām, gan no darba vietām sekotu līdzi šīm vibrācijām un paskatītos, kas «jauns». Tās ir īstu cilvēku pilnīgi īstas stundas lietām, kas pašam un citiem nesniedz nekādu kontribūciju pašu radīta un noderīga formā.
Trešām kārtām ilgtermiņa izdevumus radošais aspekts ir informācijas apjoms, kas tiek uzkrāts un uzglabāts pasaules un Latvijas serveros, aizņemot terabaitiem vietas. Cilvēks ne tikai dabā, bet arī elektroniskajā vidē rada miljoniem tonnu atkritumu.
Tomēr pats ļaunākais ir neiedomājami milzīgais elektroenerģijas patēriņš visā pasaulē.
Sociālie tīkli, protams, nekur nepazudīs, bet mēs varam paraudzīties uz tiem kā uz sava veida iespēju būt noderīgi citiem. Izvirzītie mērķi savām Twitter aktivitātēm. Sākot ar profila informāciju, kur aprakstīt, kas mēs esam, ko protam un varam veikt citiem un ko par to meklējam pretī. Ikviens Twitter lietotājs «ražo» vairāk sekotāju, taču ne jau visi var atbildēt, kādēļ to dara.