Lai okeāna laineri, kura labais sāns pēdējos 20 mēnešus atradās 15 metru zem ūdens, novietotu uz sešām 30 metru dziļumā nostiprinātām platformām, tika izmantotas 50 apjomīgas ķēdes un vinčas, ar kurām kuģi uzmanīgi pagrieza vertikāli.
Pirms apjomīgās operācijas sākuma pie 290 metru garā kuģa kreisā sāna piestiprināja lielas metāla kastes jeb kesonus, kurus piepildīja ar ūdeni, lai tie ar savu svaru palīdzētu pagriezt kuģi par 65 grādiem.
Costa Concordia avārijā, kas notika 2012. gada 13. janvārī, bojā gāja 32 cilvēki. Divu mirstīgās atliekas neatrada, tādēļ pastāv cerība, ka pēc kuģa pagriešanas tas izdosies.
Visticamāk, kuģa aizvilkšana no pašreizējās atrašanās vietas varēs notikt ne ātrāk kā tikai nākamā gada pavasarī. Tuvākajos mēnešos speciālisti veiks pilnīgu Costa Concordia apskati un izvērtēs, kāda būs turpmākā rīcība, ziņo BBC.
Pēc kuģa pagriešanas bija redzams, ka tā labais sāns ir pamatīgi cietis. Bojājumi var sarežģīt kesonu piestiprināšanu pie Costa Concordia labā sāna, lai kuģim atkal varētu nodrošināt peldspēju, kas beidzot ļautu laineri aizvilkt no Džiljo salas un sagriezt metāllūžņos.