Laika ziņas
Šodien
Skaidrs

Diena jautā dažādu valdību satiksmes ministriem: kāpēc ceļi Latvijā ir tik slikti?

Ceļi ir jāremontē, jo tie dabiskā ceļā nolietojas. Lai uzturētu ceļus kārtībā, ir jāveic zināms darbu apjoms katru gadu, jāatjauno ceļš dažādās pakāpēs, bet nav bijis neviena gada, kad šī darbu proporcija būtu ievērota. Ceļu kopgarums kritiskā stāvoklī arvien pieaug, remontējamo ceļu kilometru skaits nepieaug.

Anatolijs Gorbunovs

Kad es biju ministrs, vismaz Lietuvā daudz vairāk līdzekļu atvēlēja ceļiem, esmu lasījis, ka arī Igaunijā veiksmīgi darbojas ceļu atjaunošanas programma. Pirmajai prioritātei jābūt tiltiem, tos nevajadzētu aizlaist postā. Pieņemu, ka daudzi tilti ir nolietojušies un prasa remontu, un to stāvokli no malas nemaz nevar novērtēt.

Roberts Zīle

Gadiem ilgi nebija iespējams investēt ceļos to līdzekļu apjomu, lai ceļi nesabruktu. Tā nav krīzes laika problēma, bet ilgst jau no pagājušā gadsimta 90. gadu sākuma. Visu laiku trūka naudas. Ir arī objektīvi iemesli, ņemot vērā teritorijas platību un iedzīvotāju blīvumu, mūsu ceļu tīkls ir ļoti plašs. Mūsu valstī ceļos jāiegulda daudz vairāk līdzekļu nekā valstīs, kurās iedzīvotāju blīvums ir lielāks.

Valsts autoceļu fondu likvidēja laikā, kad es biju ministrs, bet es paliku viens, arī vēlākais ministrs Ainārs Šlesers toreiz balsoja par fonda samazināšanu. Tomēr autoceļu fonds vien nav pamats naudas pietiekamībai.

Ainārs Šlesers

Kopš neatkarības atjaunošanas ceļiem ilgstoši nebija nodrošināts pietiekams finansējums. Man izdevās atjaunot Valsts autoceļu fondu. Tā bija garantēta un prognozējama nauda ceļu nozarei. Bija iespējams plānot attīstību ilgstošā laika periodā. Turklāt katru gadu finansējums pieauga, un 10 gadu laikā ceļi būtu savesti daudz pienācīgākā kārtībā. Tagad šī nauda ir nozagta investīcijām - šogad vien ceļiem, no likumā garantētajiem 220 miljoniem latu 140 miljoni ir izmantoti vienkārši budžeta caurumu lāpīšanai. Tādējādi ceļi turpinās brukt un nozare būs atkarīga no valdības žēlastības dāvanām. Tāpēc esmu vērsies Satversmes tiesā, lai šādā veidā mēģinātu atgūt ceļiem likumā garantēto finansējumu un ceļu sakārtošana varētu turpināties.

Kaspars Gerhards

Baltijas valstu vidū Latvija var lepoties ar plašu un sazarotu ceļu tīklu. Diemžēl padomju gados liela daļa no tiem tika izbūvēta neatbilstoši klimatiskajiem apstākļiem un augsnes īpašībām. Tomēr galvenais no iemesliem slēpjas ceļu nozarei paredzētā finansējuma piesaistē.

Ceļu būvniecība, plānošana, projektēšana un celtniecība ir gadiem ilgs process, kurā gan pasūtītājam - valstij un pašvaldībām, gan ceļu būvniekiem ir jābūt skaidrai izpratnei par to, kāds tas būs ilgtermiņā. Viens no risinājumiem ir piesaistīt ceļu finansējumu degvielas akcīzes nodoklim.

Uldis Augulis

Lielākā daļa Latvijas autoceļu un tiltu ir būvēti pagājušā gadsimta 60. un 70. gados. Līdz ar to ir uzkrājies liels remontdarbu deficīts, tāpēc ceļu segums ir nolietojies un turpina sabrukt. Protams, jāņem vērā arī apstāklis, ka savulaik būvētie ceļi nebija un nav paredzēti tādai satiksmes slodzei un intensitātei, kāda tā ir šobrīd, kas arī rada ceļu segas konstruktīvo slāņu ātrāku sabrukšanu. Mēs gribam pārvadāt pa ceļiem 60 un vairāk tonnu un pēc tam kliedzam, ka pāris gadu laikā ir iebrauktas tādas rises (piemēri nav tālu jāmeklē - Rīga-Daugavpils šoseja pirms Salaspils). Un visbeidzot - Autoceļu fonda likvidēšana un visu, piemēram, par degvielas akcīzi iekasēto resursu ieskaitīšana valsts pamatbudžetā iepriekšējos gados radīja situāciju, kurā nebija iespējams precīzi iezīmēt ceļu remontam un rekonstrukcijai paredzētos līdzekļus, turklāt vienmēr pamatbudžetā ir citas, sāpīgākas vajadzības, kas ir risinātas arī uz ceļu rēķina.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?