Izņēmums sagatavošanas skolotāju sniegtajās atbildēs bija rakstītprasme, jo ne visi no aptaujātajiem ir vienisprātis, ka, nonākot skolā, bērnam jāprot rakstītie burti. Tāpat atšķirīgi viedokļi tika pausti par atņemšanu matemātikā - daļa pedagogu norāda, ka viņu pirmsskolas vecuma audzēkņi psiholoģiski tam vēl nav gatavi.
Apkopojot pedagogu atbildes, izriet, ka vairumā gadījumu viņi par savu uzdevumu uzskata iemācīt sešgadniekam lasīt īsus vārdus, kas rakstīti ar lielajiem iespiestajiem burtiem, kā arī ar iespiestajiem burtiem rakstīt īsus vārdus. Puse no viņiem norādījusi, ka bērnam jāmāk rakstīt arī īsus teikumus, savukārt mazāk par trešdaļu cenšas iemācīt arī garu vārdu rakstību. Vaicāti, cik vārdu minūtē vidēji ir jālasa sešgadniekam, pirmsskolas pedagogi atšķirībā no sākumskolas kolēģiem sašutumā norāda, ka tas nav jāpārbauda nevienā vecumā, turklāt viņi «nevar izprast šī uzdevuma jēgu».
Ja neviens no sākumskolas pedagogiem atbildēs nav norādījis, ka 1. klasē sagaida bērnus, kuri pārzina otrā desmita skaitļus, tad šādu prasmi par nepieciešamu uzskata četri no septiņiem aptaujātajiem pirmsskolas darbiniekiem. Tāpat pieci skolotāji norāda, ka sešgadniekam jāprot rakstīt diktātus, kamēr sākumskolā to sagaida puse no aptaujātajiem pedagogiem.