Tomēr Dienas aptaujāto konkursa pretendentu teiktais liecina, ka skolu pieteikumi varētu būt gana drosmīgi un radoši. Tiesa, šie ir tikai sākotnējie dati, kuros ietilpst klātienē un elektroniski iesniegtie pieteikumi, jo nākamās nedēļas laikā VIAA var pienākt arī pasta sūtījumi.
«Tur visiem jābūt nedaudz pusdulliem,» smejas Laucienes pamatskolas skolotāja Iveta Balode, kura ar kolēģiem konkursā piedāvā vairākus interaktīvos mācību materiālus, ko varēs izmantot dažādos priekšmetos. Vieni paredzēti sākumskolas stundām, otri ir integrēti mācību materiāli, kas derēs matemātikai, krievu valodai un sociālajām zinībām. Savukārt trešos no piedāvātajiem materiāliem varēs izmantot darbam gan audzināšanas, gan sociālo zinību stundās. «Piemēram, matemātiku māca krievu valodā un otrādi,» integrēto mācību materiālu būtību paskaidro I. Balode, kura ar kolēģiem šādu sistēmu jau izmēģinājusi. Laucienes pamatskolas kolektīvs visvairāk vēlētos, lai konkursā uzvar viņu piedāvājums audzināšanas un sociālo zinību stundām, jo it sevišķi pirmajā no abiem priekšmetiem interaktīvo mācību materiālu trūkst.
«Šis konkurss tika gaidīts ilgi, jo mūsu skolotājiem mācību materiālu uzkrājies daudz, laika gaitā tie ir arī aprobēti, bet līdz šim nav sistemātiski sakārtoti. Konkurss tagad dod iespēju to darīt,» saka Rīgas Teikas vidusskolas direktores vietniece informātikas jautājumos Ingrīda Priedīte, kuras kolektīvs konkursā startē ar diviem pieteikumiem. Viens no tiem būs integrētais mācību materiālu komplekts sociālo zinību jomā, otrs paredzēts dabaszinību stundām sākumskolā. Ja konkursa žūrija izvēlēsies Rīgas Teikas vidusskolas pieteikumus, skola piesaistīs apakšuzņēmējus, kas palīdzēs tikt galā ar tehnoloģisko risinājumu. Potenciālie uzņēmēji jau esot aptaujāti, taču konkrēta izvēle par abiem pieteikumiem vēl nav izdarīta.
Rīgas Kultūru vidusskola pagaidām vēl nav domājusi, kādus uzņēmumus tehnoloģiskās puses nodrošināšanai uzvaras gadījumā varētu aicināt palīgā. Tomēr jau tagad zināms, ka satura veidošanā piedalīsies arī Latvijas Nacionālais mākslas muzejs un tajā ietilpstošā Rīgas birža, jo skola konkursā piedāvā kulturoloģijas mācību materiālu komplektu, kas skolēniem klasē ļaus iepazīties ar Austrumu ekspozīciju, Dienai stāsta izglītības iestādes direktore Solveiga Linda Remese. «Auditorija būs ne tikai skolas. Tur būs unikāli trīsdimensiju ekspozīcijas materiāli, kurus varētu izplatīt arī lauku bibliotēkās, lai tos varētu apskatīt cilvēki, kuri nevar aiziet uz muzejiem,» viņa klāsta ideju.
No vairāk nekā 70 VIAA saņemtajiem pieteikumiem tieši izglītības iestādes iesniegušas trīsdesmit septiņus. Viena skola konkursā drīkstēja piedalīties ar vairākiem pieteikumiem, un minētos 37 pieteikumus iesniegusi 31 mācību iestāde. Pārējo pieteikumu skaitu veido dažādu ar izglītību saistītu biedrību un nodibinājumu piedāvājumi. Divus pieteikumus iesniegušas pašvaldību izglītības pārvaldes, kas gan uzņēmušās tikai organizatorisko pusi, jo saturiski piedāvājumus izstrādājušas tās administratīvajā teritorijā ietilpstošās skolas. «Ņemot vērā, ka projekta pieteikumus varēja gan atnest uz VIAA, gan iesūtīt elektroniski, gan pa pastu, precīzu iesniegto pieteikumu skaitu būs iespējams pateikt nākamās nedēļas beigās,» piebilst aģentūras pārstāve Linda Lietaviete. Lai gan VIAA izsaka gandarījumu, ka visvairāk pieteikumu saņemts tieši no mācību iestādēm, tomēr, salīdzinot ar visu Latvijas skolu skaitu - vairāk nekā 800 iestāžu -, tas nav daudz. Diena jau iepriekš vēstīja, ka atvaļinājumu dēļ konkurence šajā konkursā varētu sašaurināties.
Mācību līdzekļu digitalizācijas konkursu, kas noslēdzās otrdien, VIAA pēc izglītības un zinātnes ministra Roberta Ķīļa rīkojuma izsludināja 5. jūlijā. No ES struktūrfondu līdzekļiem tam atvēlēja 300 000 latu, kurus uzvarētājiem sadalīs šādi - vienam idejas vai meta iesniedzējam piešķirs līdz 5000 latu, savukārt par gatavu mācību materiālu izstrādi varēs saņemt līdz 15 000 latu. Izvēlētajiem uzvarētājiem savas idejas būs jāizstrādā līdz šī gada beigām.