Donna Elvīra operā Dons Žuans ir psiholoģiski visietilpīgākais, daudzslāņainākais sieviešu tēls. «Elvīras loma man ir nopietns pārbaudījums, jo ar to es centīšos sevi pieteikt un apliecināt kā soprāns. Šī man ir pārejas loma uz jaunu balss grupu,» stāsta Baiba Berķe, kuru līdz šim pazinām kā mecosoprānu. «Balss laika gaitā mainās. Vienā brīdī sāku just un arī daudzi teica, ka mana balss iet uz augšu - vajag pamēģināt soprāna repertuāru.» Spert pirmo soli šajā virzienā iedrošinājis tas, ka Elvīras lomu mēdz dziedāt arī mecosoprāni. «Par sliktu man nenāks, jo Mocarts ir ļoti veselīgs dziedātājiem,» Baiba nosaka. Par soprānu sapņu lomu - Violetu (Traviata) vai Adīnas koloratūrām (Mīlas dzēriens) viņa gan nesapņo. Toties ar prieku gatavojas Papagaiļa lomai J.Lūsēna Putnu operas atjaunojumā.
Un tomēr: uzreiz pēc aplausiem Operā - visjaunākās mūzikas skaņu džungļos?! Kā tas iespējams? «Esmu pieņēmusi, ka līdz pēdējai taktij būs Dons Žuans, un brīdī, kad būšu pārskrējienā uz Spīķeriem, notiks pārtapšana austrumu mūzikas noskaņās. Tas būs iespējams, jo šos skaņdarbus sagatavoju un nodziedāju jau septembra beigās konkursa pirmajā kārtā. Tagad tie jau labi ieguluši balsī.» Koncertā B.Berķe dziedās piecu autoru darbus, taču komponistu vārdus viņa nezina.
Tos līdz pat konkursa noslēgumam slēpj parole - dziedātāja izstāsta, vēlā otrdienas vakarā sastapta konsultējamies arābu valodas izrunā pie Latvijas Universitātes profesora Salaha Šerifa. Par šo koncertu B.Berķe ir iedegusies, jo «ir tik interesanti, kā latvietis sajūt sevī austrumus, kā komponisti pasniedz šo intonāciju». Lai arī turpmāk prioritāte būšot opera, bez jaunās mūzikas Baiba dzīvot nevar. «Jūtos XXI gadsimta cilvēks, un man ir nepieciešama mūsdienu mūzika apkārt. Es tajā bieži vien jūtos ērtāk nekā klasiskajā mūzikā, kur man jālauž iekšējie principi un skatījums uz lietām.» Nākamās būs uzstāšanās populāro dziesmu repertuārā: Marijas Naumovas studijas jubilejas koncertā Rīgas Kongresu namā 1.novembrī un retromūzikas koncertā 19.novembrī Lielajā ģildē, kur pūtēju orķestra Rīga pavadījumā viņa un Ingus Pētersons dziedās 50.-60.gadu dziesmas.