LVC pārstāve Ieva Niedra informē, ka ceļa rekonstrukciju posmā no 5,12 līdz 40,6 km veic SIA Binders. LVC veikuši arī kvalitātes pārbaudes, un būtiskas atkāpes nav konstatētas, tomēr noslēdzošā kvalitātes novērtēšana tiks veikta pirms ceļa nodošanas ekspluatācijā. Plānots, ka rekonstrukcija kopumā izmaksās 34,7 miljonus latu (bez PVN).
Bindera pārstāve Vita Noriņa Dienai stāsta, ka autoceļa E22 posms Tīnūži-autoceļš P32 arī pašlaik ir pieejams satiksmei un visā būvdarbu veikšanas laikā satiksmei pilnībā nav bijis slēgts. Tomēr, līdz autoceļa posms nav pieņemts ekspluatācijā, transportlīdzekļu vadītājiem jāatceras, ka pēc būtības tas vēl ir būvlaukums. Tāpēc joprojām uz ceļa izvietotas norādes par remontdarbu veikšanu un noteikti satiksmes ierobežojumi.
V. Noriņa informē, ka pašlaik tiek veikti vērienīgās rekonstrukcijas pēdējie darbi, lai atjaunoto ceļa posmu varētu nodot ekspluatācijā. Tostarp uzstādītas barjeras, apzaļumotas autoceļam pieguļošās nogāzes un veikti citi teritorijas labiekārtošanas darbi. Pagājušajā nedēļā atsevišķiem satiksmes mezgliem klāta pēdējā asfalta virskārta. Bindera pārstāve pauda pārliecību, ka līdz 31. oktobrim būs veikti visi darbi, lai rekonstruēto autoceļu nodotu.
Jaunā ceļa būvniecību E22 posmā no P32 līdz Koknesei pašlaik veic pilnsabiedrība Kokneses ceļš. Tās vadītājs Andris Lapsiņš Dienai pauda pārliecību, ka līdz mēneša beigām darbi tiks pabeigti un jau pašlaik palikuši vien sīkumi. Atšķirībā no rekonstruējamā ceļa posma jaunbūvētais nav atvērts transportlīdzekļu satiksmei un braukt pa to varēs vien tad, kad LVC būs parakstījuši ekspluatācijā nodošanas/pieņemšanas aktu.
Jautāts par posmu, kur iepriekš LVC atklājuši nekvalitatīvu ceļa segumu, A. Lapsiņš stāsta, ka ķibele gadījusies uz vienas no nobrauktuvēm, ne galvenā ceļa un būvnieki šo posmu pārstrādājuši.
LVC pārstāve Dienu informē, ka par attiecīgā ceļa posma būvniecību līgums 2009. gadā noslēgts ar a/s ACB par 17,7 miljoniem latu (bez PVN). Uzņēmums paveicis darbus par 10,3 miljoniem latu (bez PVN), un 2011. gada beigās būvnieks līgumu lauzis. Rīkots jauns konkurss, kurā uzvarēja Kokneses ceļš, kas apņēmās būvdarbus turpināt. Uzņēmējs līdz vasaras beigām nodevis pasūtītāja darbus 10,1 miljona latu apmērā (bez PVN), un atlikusī plānotā darbu daļa veido 3,8 miljonus latu (bez PVN).
Jautāta, vai šāda notikumu attīstība sadārdzināja arī kopējās izmaksas, LVC pārstāve skaidro: «Noteikt, vai tas sadārdzināja kopējās izmaksas, varētu, ja izvērtētu atsevišķās izmaksu sastāvdaļas un attiecīgos inflācijas koeficientus. Tomēr visvairāk iespējamā atbilde ir - jā, tāpēc, ka ceļu būvē galvenie izdevumi ir par degvielu, bitumenu un citiem naftas produktiem, un to cena laikā no 2009. gada līdz 2013. gadam ir pieaugusi aptuveni par 30%, bet lētāks ir kļuvis vienīgi darbaspēks, kura īpatsvars ceļu būvē nav nozīmīgs,» norāda I. Niedra.
Viņa arī vēsta, ka kvalitātes pārbaudes attiecīgajā posmā turpinās ierastajā kārtībā. Atklātie defekti tiekot laboti, un samaksa būs par darbiem, kuri veikti atbilstošā kvalitātē. Pēc LVC pārstāves ziņotā, būvnieks ir nofrēzējis visu nekvalitatīvo asfalta daudzumu un tā vietā 9. oktobrī uzklājis jaunu. Kad būvnieks šo darbu nodos būvuzraudzībai, tiks pasūtītas arī kvalitātes pārbaudes.