Šī iemesla dēļ esot jādomā nevis par politikas izstrādi, kas veicinātu jau esošo tehnoloģiju izmantošanu skolās, bet par valsts budžeta līdzekļu virzīšanu papildinājuma iegādei.
«Es ļoti daudz viesojos skolās un varu teikt, ka interaktīvās tāfeles un citas tehnoloģijas tiek izmantotas intensīvi. To es redzu gan ejot klasēs bez īpaša brīdinājuma, gan sarunās ar skolotājiem,» saka I. Druviete. Jau vēstīts, ka izglītības ministrs Roberts Ķīlis, ņemot vērā apjomīgās investīcijas interaktīvo tehnoloģiju iegādē, iecerējis ieviest pārmaiņas mācību procesā, kas stimulētu interaktīvo tehnoloģiju izmantošanu. Ar Eiropas Reģionālā attīstības fonda (ERAF) 9 miljonu latu apmērā finansētā Dabaszinātņu un matemātikas projekta atbalstu līdz nākamā gada beigām 718 skolas saņems datorus un multimediju komplektus.
Projekta vadītāja Dace Namsone stāsta, ka pagaidām dati ir pieejami tikai par skolām, kurās pirms 718 mācību iestāžu apgādes tika veikts izmēģinājums. «Mēs varam izmantot tikai datus par izmēģinājuma skolām, jo citās skolās tas ir kaut kas ļoti jauns. Šie dati nevar būt objektīvi, jo cilvēki tikai tagad sāk to darīt,» viņa saka. Šajā ERAF aktivitātē, tāpat kā citos infrastruktūras projektos, tiešais mērķis esot šo mācību materiālu nodrošinājums. Datu apkopošanu visās skolās par tehnoloģiju reālo izmantošanu mācību procesā pagaidām neplānojot.
Pērn veiktā aptauja, kurā piedalījās 157 pedagogi no aprobētajām skolām, rāda, ka 85 respondenti interaktīvās tāfeles sāka lietot projekta laikā, jau iepriekš bija lietojuši 10, savukārt nelieto - 62. Savukārt datorus projekta laikā pirmo reizi sāka lietot 52 pedagogi, 99 no viņiem to darīja līdz tam, bet seši neizmantojot vispār. D. Namsone uzsver, ka šie dati ir vērtējami ar ierīču pieejamību skolā - datori bija pieejami visiem projektā iesaistītajiem skolotājiem, interaktīvās tāfeles bijušas tikai vienā matemātikas kabinetā skolā.
Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrības priekšēdētāja Ingrīda Mikiško uzskata, ka tehnoloģiju izmantošanu veicinās lielāka profesionālās pilnveides kursu pieejamība, kā arī plašāks interaktīvo mācību materiālu piedāvājums. «Dažbrīd pedagogi tam nav gatavi. Mēs nevaram prasīt, lai visi izmanto interaktīvās tāfeles, ja viņiem nav bijusi iespēja apmeklēt kursus,» viņa uzskata.