Satiksme mainās
Apkopojot materiālus, nejauši uzdūros divām 1964. gada fotogrāfijām. Vienā redzamas nesen uzbūvētās Āgenskalna priežu mikrorajona blokmājas no putna lidojuma, otrā Melnsila un Kristapa ielu krustojums ar LAZ autobusa un RAF- 977 Latvija tandēmu. Satiksme tik vientuļa un padomju laika ēkas tik līdzīgas, ka fotogrāfijas vienlīdz sekmīgi varētu būt uzņemtas arī Jelgavā vai Rēzeknē, ja vien tālumā nebūtu redzams Alises ielas ūdens tornis- viens no Āgenskalna un visas Pārdaugavas lepnumiem.
Grūti noticēt, ka pusgadsimta laikā ielu struktūra un apkārtējā apbūve nav piedzīvojusi būtiskas izmaiņas. Līdz krustojumam ar Kristapa ielu Melnsila ielas abās pusēs atrodas vecā apbūve, bet aiz krustojuma - piecstāvu dzīvojamie nami, kuri ir daļa no pirmā tipveida daudzstāvu apbūves masīva Latvijā.
Braucēju «iemīļots»
Starptautisku popularitāti šis Rīgas krustojums ieguva pērnajā ziemā, kad kāds digitālo tehnoloģiju fans bija nofilmējis un yotube.com izvietojis video ar zilas krāsa VW Bora, kas pēc sadursmes ar BMW bija uzkāries Melnsila ielas kupenā. Vietējie autovadītāji jau pieraduši, ka izgriežoties no Kristapa ielas pa kreisi vai pa labi uz Melnsila ielu, viņi ir tieši atkarīgi no citas satiksmes artērijas (Melnsilas ielas) braucēju pieklājības un labvēlības. Šajā krustojumā var pārbaudīt, kurš ir džentlmenis, kurš ne! Ja nezināmu iemeslu dēļ pa galveno ielu sastrēgumā braucošiem šoferiem nav laika, klibo audzināšana, trūkst labo manieru, tad jāvadās pēc noteiktajām ceļa zīmēm. Šajā gadījumā gan krustojumā braukšanas kārtu gaidot reizēm var "iznīkt" garlaicības dēļ! Parasti šādos brīžos tad arī sākas klasiskais: «Tu mani cieni, es tevi ne!» dialogs, kura rezultātā arī šajā krustojumā avārijas notiek gan ar lētiem tautas auto, gan ar dārgu Bentley limuzīnu piedalīšanos (internetā aplūkojamas atsaucīgo foto entuziastu ilustrācijas).
Papildus slogs
Kristapa iela ir satiksmes artērija Rīgā, Kurzemes rajonā, Āgenskalna un Zasulauka apkaimēs. Brauktuves malās galvenokārt privātmājas, kā arī divu līdz piecu stāvu apbūve, jau pieminētais Alises ūdenstornis, un Latvijas valsts mežu administratīvā ēka. Tā sākas krustojumā ar Margrietas ielu un beidzas krustojumā ar Baložu ielu. Kopējais ielas garums ir 1000 metri.
Posmā no Baložu līdz Dreiliņu ielai tā ir vienvirziena iela. No Baložu ielas līdz Melnsila ielai trolejbusi kursē tikai vienā virzienā, proti, no pilsētas centra. Parasta, Pārdaugavai raksturīga 6.5 metru plata, sen asfaltēta brauktuve, kur posmā no Baložu līdz Melnsila ielai brauktuves kreisajā malā blīvi novietoti auto, satiksmei atstājot 4,5 m platu joslu, pa kuru brauc privātais un sabiedriskais transports. Pirmdienas pievakarē, jau 20 metrus no krustojuma pie trolejbusa pieturas «Melnsila iela» sāk veidoties sastrēgums, jo auto vadītāji, laicīgi gatavojoties manevriem - pa kreisi, vai -pa labi, džentlmeniski sadala brauktuvi.
Sadalošā marķējuma, protams, nav! Tālāk, kā katrs prot un māk! Papildus grūtības manevram rada Melnsila ielas blīvā satiksme un intensīvā trolejbusu kustība, jo, kā zināms, 940 metrus garā Melnsila iela ir galvenā satiksmes artērija Āgenskalna apkaimē. Tā sākas krustojumā ar Lapu un Ormaņu ielām un stiepjas ziemeļu-ziemeļrietumu virzienā kā divu joslu iela. Visā ielas garumā (no Lapu un Ormaņu ielu krustojuma līdz Āgenskalna ielai) kursē vismaz seši maršruta autobusi, trolejbusi, kā arī mikroautobusi. Nu, ko varbūt, tomēr jāuzstāda luksofors?