Atsauc pēdējā brīdī
Taču vēl pirms mēneša K. Opolais plānos šādas debijas vispār pat nebija. Viņu uz Londonu dziedāt dzīvesbiedra Andra Nelsona diriģētajās izrādēs sauca, kad dalību titullomā atteikusi tajā iepriekš paredzētā dīva Patrīsija Rasete. Nācies steigšus atkārtot lomu, kas netika cilāta kopš 2006. gada, kad tika nodziedāta tepat Rīgā.
«Gandrīz pēdējā brīdī atsaukta aizvietot Patrīsiju Raseti, viņa sniedza savu mūža izrādi. Viņa iejutās lomā un dziedāja izcili visa vakara gaitā,» vērtē kritiķis, paskaidrojot, ka «K. Opolais dziedājumam piemīt gan līdzsvarotība, gan kaisle un trauslums, un viņa pa īstam dzīvoja lomā». Sirdi plosošs dziedājums kļuvis, varonei uzzinot, ka mīļotais Pinkertons viņu ir pametis, un ainā, kurā viņa pirms pašnāvības atvadās no abu kopīgā bērna. «Manā skatījumā viņa bija vispilnīgākā Čo-čo Sana, kādu jelkad esmu redzējis. Viņa tika pelnīti apbalvota ar pērkondārdošām ovācijām. Vai dzimusi zvaigzne? Nešaubīgi,» - tā Deivids Dž. Pārkers.
Līdzīgās domās ir arī pārējo divu šobrīd jau lasāmo recenziju autori, kuri turklāt uzsver, ka Kristīnes Opolais, diriģenta Andra Nelsona un orķestra saviļņojošais, patiesais, jūtīgais sniegums ir iestudējuma vienīgā īstā rota un glābiņš inscenējumam, kuru britu Karaliskās operas un Barselonas Liceu teātra kopprojektā 2006. gadā veidojis slavenais kopā strādājošo režisoru tandēms Patriss Korjē un Moše Leizers. «Visu skatieni bija pievērsti debitējošajam Latvijas soprānam Kristīnei Opolais. Vai viņa spēs piešķirt jaunu krāsu bālajam iestudējumam? Apdullinošās stāvovācijas pierādīja: o jā, viņa spēja! Kas par karjeras sākumu uz Koventgārdena skatuves!» pirmizrādi apraksta TheArts Desk (27.VI). Slavējot dziedātājas balss lokanību, toni un citas kvalitātes, izdevuma kritiķis uzsver, ka «galvenais nav viņas vokālais tonis, kas pats par sevi paņem savā varā, bet gan vēl vairāk tas, ko viņa ar savu balsi dara: kā viņa to izmanto un liek lietā tās apjomu no dziļā pamata līdz kaismīgajām augšām».
Likās - sagāzīs operu
Opera Brittania (26.V) skaidri un gaiši paziņo, ka Kristīne Opolais piedzīvojusi triumfu, kāds uz Kovantgārdena skatuves nav pieredzēts kopš Andželas Georgiu vēsturiskās debijas Violetas Traviatā 1996. gadā. Pārliecinoši, pārsteidzoši un saviļņojoši. Čo-čo Sanas lomas snieguma absolūta pilnība, pārvarot pilnīgi visas šīs prasīgās lomas vokālās grūtības. «Es ceru redzēt viņu atgriežamies Karaliskajā operā drīz un bieži,» rezumē Sebastjans Petits, Opera Britannia. «Gribētu padalīties ar pirmizrādes emocijām, bet ar vārdiem to noteikti nevarēšu izteikt. Piedzīvoju ko īpašu: likās, ka publika sagāzīs operu. Neko tādu neesmu gaidījusi!» atzīst pati Kristīne Opolais. Operas mākslinieciskais direktors Pīters Katona viņai teicis, ka debija ir sensacionāla un kopš 1996. gada Andželas Georgiu debijas Violetas lomā Koventgārdena opera neko tādu nav piedzīvojusi. «Man tas viss bija kā sapnī, izrādi atceros kā dūmos tītu, un tagad pēc triumfa ir tādas pozitīvas paģiras,» dziedātāja dalās savās sajūtās. Andra Nelsona diriģētajā operas Madama Butterfly atjaunojuma pirmizrādē Londonā 25. jūnijā viņas skatuves partneri bija Džeimss Valenti (vieglprātīgā, bezatbildīgā mīlētāja un traģiskās drāmas vaininieka, amerikāņu flotes virsnieka Pinkertona lomā), Helēne Šneidermane (uzticamās kalpones Suzuki lomā), bet Šārplesu atveidoja Entonijs Maikls, kurš, starp citu, vienīgais visā šajā kompānijā slavēts par savu sniegumu - par sirsnīgo siltumu balsī. Debijai sekos vēl trīs izrādes: 29. jūnijā, 2. un 4. jūlijā. Turklāt 2. jūlija izrāde būs dzirdama tiešraidē BBC Radio 3. programmā (arī internetā). Savukārt 4. jūlija izrādi pārraidīs uz lielajiem ekrāniem visā Lielbritānijā. To varēs vērot 14 pilsētās: Belfāstā, Bristolē, Dārbi, Doverā, Edinburgā, Midlsboro, Norvičā, Plimutā un Svonsi. Pēc tam K. Opolais atgriezīsies Minhenē Bavārijas Valsts operā atkal dziedāt savu spožiem panākumiem bagāto A. Dvoržāka operas Nāra titullomu. Kā vēstīts Karaliskās operas mājaslapā, ar atjaunoto Patrisa Korjē un Mošes Leizera iestudējumu teātrim ir tālejoši plāni: panākumi, kurus šogad guva sadarbībā ar kompāniju RealD trīsdimensiju formātā nofilmētā Karmena, iedrošinājusi šādi filmēt arī Madama Butterfly. Diemžēl gan tad, kad K. Opolais jau būs atgriezusies Minhenē.