Tikai otrā paaudze
Daewoo Matiz pasaulei tika piedāvāts tālajā 1998.gadā, un viss ar to līdz šim notikušais bijušas tikai nelielas uzlabošanas kampaņas. Pēc atgriešanās GM paspārnē, lai atkratītos no vecās garīgās saiknes, citos vārdos tika pārdēvēti teju visi DAT modeļi. Arī Matiz pēc kārtējās atjaunošanas 2005.gadā tika pārkristīts par Spark. Vienpadsmitajā dzīves gadā beidzot pārdošanā nonāk patiešām jauna šī modeļa paaudze.
Par to liecina ne tikai pamatīgās pārmaiņas dizainā, bet arī nupat novembrī notikušie EuroNCAP auto drošības jaunākie izmēģinājumi. Pēc jaunās, vēl stingrākās vērtēšanas metodes Spark kopumā ir ieguvis ļoti respektējamās četras zvaigznes, pavisam nedaudz atpaliekot no daudziem lielākiem un dārgākiem auto gan pieaugušu pasažieru, gan mazu bērnu aizsardzībā avārijas gadījumā. Jūtami uzlabota ir gan virsbūves stiprība, gan drošības aprīkojums.
Dizaina ziņā salīdzinājumā ar priekšgājēju jaunais Spark izskatās kā regulārs fitnesa zāles apmeklētājs pret hamburgerus pārēdušos pusaudzi. No savulaik Italdesign Giugiaro skicētajiem apaļumiem un naivi bērnišķīgās izteiksmes pāri nav palicis nekas. Chevrolet krusts tagad rotā masīvu, pat dusmīgi sarauktu priekšgalu, ko mazliet maigāku padara tikai līdz jumta statņiem izstieptā optika. Sāni ir kļuvuši šmaugi kā ar jostu savilktam karatistam, bet aizmugure pareizi pabeidz jauno dinamisko tēlu.
Pilnīgi pārbūvēts ir arī automobiļa salons, izveidoti jauni apdares paneļi, bet mērinstrumenti no paneļa vidus ir pārnesti uz mazauto aprindās modē nākušo atdalīto sekciju uz stūres statņa. Tā ir asimetriski veidota ar vienu lielu odometra pulksteni, kam labajā pusē pievienots mazāks četrstūrveida ekrāns, ko apvij apaļu signāllampiņu virtene. Visumā pieņemami un pārskatāmi, taču ir redzēti pievilcīgāki risinājumi.
Spēcīgāks motors
Līdz ar modeļa maiņu no aprites pazūd 0,8 l trīscilindru motors (52 ZS) un tā vietā nāk par vienu cilindru bagātāks 1,2 l agregāts, kam ir 81 ZS jauda. Bāzes modelim tiek saglabāts līdzšinējais litra tilpuma četrcilindru motors ar 68 ZS. Tiesa, lai sasniegtu maksimālo jaudu, abu zirdziņiem jāliek aulekšot diapazonā virs 6000 apgriezieniem, ko ikdienā reti kurš mēdz darīt. Maksimālo griezes momentu, kas ir attiecīgi 93 un 111 Nm, Spark sasniedz pusceļā starp 4500 un 5000 dzinēja apgriezieniem, un šo spēju lietotājiem būs jāizmanto bieži, jo, par spīti samērā mazajai pašmasai (864 kg), nekāds naskais skrējējs Spark nav.
Iespaidi
Izmēģināšanas iespējas Atēnu priekšpilsētā un lidostas tuvumā bija diezgan ierobežotas - tikai ātrgaitas šoseja un pilsētas ielu tīmeklis. Pēdējais ir īstā Spark stihija, jo mazo izmēru dēļ manevrēšana ar Spark padodas viegli. Pilsētas drūzmā 1,2 l dzinēja jauda šķita pietiekama, stūre paklausīga un ērtības salonā atbilstošas auto klasei. Tikai jāņem vērā šādiem gandrīz vienapjoma virsbūves automobiļiem bieži raksturīgā apgrūtinātā sānu pārredzamība pagriezienos. Īpaši uz labo pusi, kur redzamību ierobežo plats jumta statnis un falšais vēdlodziņš.
Uz šosejas auto visnotaļ labi tur ceļa trajektoriju arī ātrumā virs 100 km/h un brīžiem nemaz nešķiet tik gauss, kā rakstīts tehniskajos datos (0-100 km/h 15,5 sekundēs; 80-120 km/h 38,6 sekundēs), bet tikai tad, ja ceļš nevirzās pret kalnu. Kāpumā arī stiprākais motors jūtami gurst.
Pieciem cilvēkiem vietas automobilītī pietiek, taču aizmugurē trijatā apdalīti nejutīsies tikai bērni, jo Spark ir A segmenta auto un tā garums ir tikai 3,64 metri. Viena litra bāzes versija par zemāko cenu 8380 eiro ir trūcīgi aprīkota, ne logu un spoguļu elektrības, ne gaisa kondicionētāja, bet turīgākā komplektācija LS jau maksā 10 551 eiro, kas šā- brīža autotirgū izskatās diezgan bezcerīgi.