Ņūtona vārds cieši saistīts ar modes fotogrāfiju. Pārkāpjot tabu, viņš savā laikā to padarīja par mākslas fotogrāfijai līdzvērtīgu žanru. «Modes un aktu fotogrāfijās Ņūtons atklāj savdabīgas erotikas redzējumu: vēss, brīžiem nežēlīgs, bet vienlaikus elegants un plastisks. Kailums ir lietišķs, seksualitāte - agresīva. (..) Sievietes viņa fotogrāfijās ir skaistas, ar perfektu figūru, bet vienaldzīgas un nepieejamas,» tā Helmuta Ņūtona rokrakstu portretējusi Līga Miezīte (Studija. 2003, nr. 6). No 1960. līdz 1980. gadam Ņūtons aktīvi strādā modes biznesā, sadarbojas ar vadošajiem modes un stila žurnāliem: Vogue, Elle, Queen, Marie Claire. Izstādes kuratori gan sola, ka izvēlētie darbi «neapstāsies tikai pie sievietēm». Ekspozīciju papildinās viņa sievas fotogrāfes (pseidonīms Alise Springsa) un Ņūtona mākslas kuratores Džūnas dokumentālā filma Džūna par Helmutu. Abi laulībā nodzīvoja sešdesmit gadus.
Izstāde