PV vēlas papildu izpēti un apgalvo, ka noslēgto līgumu neplāno lauzt. Tikmēr neoficiāli izskan aizdomas, ka bijušās uzņēmuma vadības pērn rudenī noslēgtais līgums ir neizdevīgs PV.
Projektu īsteno SIA Rīgas karte, kas ieviesa e-talonu arī Rīgas sabiedriskajā transportā. Tas ir Francijas uzņēmuma S.A.S un Rīgas domes kapitālsabiedrības Rīgas satiksme kopuzņēmums. 51% akciju pieder Rīgas domei šajā uzņēmumā, bet elektroniskās sistēmas izstrādājuši Francijas speciālisti.
SIA Rīgas karte līgumu ar PV par e-talona ieviešanu vilcienos noslēdza pērnā gada oktobrī, līguma kopējā summa ir 1,2 miljoni latu. Četrus gadus pēc kārtas PV elektroniskās aparatūras uzstādītājam jāmaksā 300 000 latu gadā par iekārtu īri. Elektroniskajiem kontroles aparātiem uz peroniem jau vajadzēja parādīties pirms diviem mēnešiem.
PV valdes priekšsēdētājs Nils Freivalds apstiprina, ka uzņēmums atliek projekta otrās kārtas īstenošanu. Viņš nekonkretizē aizkavēšanās iemeslus, aizbildinoties ar līguma slepenību. «Līgums paredz pušu saistības, PV vēlas projekta ieviešanu atlikt un piedāvāt izdevīgāku līgumu,» pauž PV pārstāvis.
Neoficiālā informācija liecina, ka satiksmes ministram Uldim Augulim (ZZS) uzticamā PV valde uzskata, ka līgums ar SIA Rīgas karte valsts uzņēmumam nav izdevīgs. Joprojām nav panākta jebkāda vienošanās ar pašvaldību par to, ka e-talona atlaides, kas darbojas noteiktām kategorijām Rīgā, piemēram, studentiem, būs spēkā arī vilcienos. Tāpat PV nav gatavs atteikties no konduktoriem, kas ne tikai pārdod biļetes, bet arī rūpējas par kārtību.
N. Freivalds noliedz, ka PV nebūtu naudas, ar ko norēķināties par iekārtu īri. Līgumu ar SIA Rīgas karte noslēdza vēl iepriekšējā, LPP/LC un TB/LNNK uzticamā valde ar Anduli Židkovu valdes priekšsēdētāja krēslā. Uzņēmuma vadība uzsvēra, ka e-talona ieviešana PV neizmaksās dārgi, jo izmaksas par aparatūras nomu no SIA Rīgas karte būs līdzsvarā ar biļešu pārdošanas ekonomiju. A. Židkovs uzsver, ka līgums ir izdevīgs: «Iedzīvotāji, kas puse brauc ar Rīgas domes atlaidēm e-talonam, Rīgas teritorijā vilcienā šīs atlaides nevar izmantot.» Viņaprāt, problēmas esot radušās, jo nav skaidrības, kā e-talons darbosies ne tikai Rīgā, bet visā Latvijas teritorijā, arī ārpus pilsētas autobusos.
Rīgas karte ieguldījusi 700 000 latu par programmas izstrādāšanu un iekārtām. Pašreiz nopirktās iekārtas stāv noliktavā.