Laika ziņas
Šodien
Apmācies

Eiro kampaņa tikšot Stendzeniekam

Neoficiāla informācija liecina, ka lēmums par to, kam uzticēt apjomīgās eiro informēšanas kampaņas īstenošanu, jau ir pieņemts - valdības dotais uzdevums līdz 60% palielināt atbalstu jaunajai valūtai iedzīvotāju vidū esot uzticēts pazīstamā reklāmas eksperta Ērika Stendzenieka vadītās reklāmas aģentūras !Mooz un sabiedrisko attiecību uzņēmuma Komunikāciju aģentūra tandēmam. Finanšu ministrija (FM) konkursa uzvarētāju plāno paziņot pēc līguma saskaņošanas un parakstīšanas - aptuveni divu nedēļu laikā.

Ē. Stendzenieks, kurš sabiedrības uzmanību jau vairākkārt ir piesaistījis ar pretrunīgi vērtētām, bet spilgtām politisko partiju reklāmām, šo informāciju Dienai nenoliedza, bet arī neapstiprināja, norādot, ka nav tiesīgs publiskajā telpā izskanējušo informāciju komentēt līdz laikam, kamēr netiks oficiāli izziņoti konkursa rezultāti. Medijos pretrunīgu reakciju un konkurējošā uzņēmuma MRS grupa pārstāvja Jēkaba Krastiņa iebildumus izraisīja fakts, ka Ē. Stendzenieks vēl pērn laikrakstam Dienas Bizness bija paudis skeptisku viedokli, ka «jebkura nauda, kas tiek izdota eiro ieviešanas reklāmā, ir zemē nomesta nauda». Tiesa, vēlāk reklāmas eksperts uzsvēra, ka šis izteikums ir bijis saistāms ar situāciju, kad vēl nebija skaidrs, vai Latvija tiešām pievienosies eirozonai, bet sarunā ar Dienu atzina, ka arī personīgo viedokli par eiro ieviešanu ir gatavs paust vienīgi pēc konkursa oficiālo rezultātu izsludināšanas. Iepriekš Ē. Stendzenieks medijos norādīja, ka konkursa pieteikumā !Mooz startēja ar devīzi «Dabas likums». Reklāmas aģentūra eiro ienākšanu Latvijā savā piedāvātajā kampaņā salīdzināja ar dabas procesu, norādot, ka, līdzīgi kā zīlei pienāk laiks tapt par ozolu, tāpat Latvijas latam pienācis laiks iekļauties eiro.

Par Ē. Stendzenieku kā eiro ieviešanas kampaņas uzvarētāju no neoficiāliem avotiem dzirdējis arī cits konkursa dalībnieks - Hill and Knowlton Latvia vadītājs Ralfs Vīlands. Viņš atzina - pagaidām no konkursa organizatora oficiālu informāciju neesot saņēmis un neesot iepazinies ar FM pieņemtā lēmuma pamatojumu, tāpēc vēl neesot domājis, vai lēmumu pārsūdzēs. R. Vīlands norādīja, ka viņa vadītais uzņēmums savā piedāvājumā uzsvaru licis uz mazāk turīgo iedzīvotāju grupu informēšanu. «Sociologu pētījumi liecina, ka atbalsts eiro valūtas ieviešanai ir cieši saistīts ar informētību, un tieši mazāk turīgie un ekonomiski mazāk aktīvie iedzīvotāji nereti ir mazāk aktīvi ziņu lasītāji un skatītāji. Tāpēc savu kampaņu plānojām fokusēt tieši uz šīm iedzīvotāju grupām,» uzsver R. Vīlands. Viņš piebilda - liela uzmanība tiks pievērsta arī tam, lai nepieciešamā informācija sasniegtu arī citās valodās runājošos Latvijas iedzīvotājus. Tam Hill and Knowlton, kura par savu lozungu bija izvēlējusies frāzi «Tālāk ar eiro», bija plānojusi izmantot visu pieejamo komunikācijas līdzekļu arsenālu - gan publikācijas presē, gan reklāmas.

Trešais eiro informēšanas kampaņas konkursa finālista SIA MRS grupa pārstāvis J. Krastiņš jau medijos paspējis paust sarūgtinājumu par neoficiālajiem konkursa rezultātiem un atzinis, ka apsvērs iespēju iesniegt pretenzijas par konkursa norisi, jo konkursā, kurš bija sadalīts divos posmos, žūrijas komisija par labāko ideju atzina tieši MRS grupas ideju, taču gala rezultāts bija cits. J. Krastiņš neslēpj, ka viņam šķiet dīvains fakts, ka konkursā ir uzvarējis pretendents, kurš iepriekš publiski atbalstījis lata devalvāciju un apšaubījis eiro kampaņas lietderību. MRS grupa konkursā startēja ar devīzi «Nauda nāk, Latvija aug» un galvenokārt kampaņas ietvaros vēlējās veicināt sabiedrības līdzdalību eiro ieviešanas procesā.

Saskaņā ar eiro ieviešanas konkursa nolikumu konkursa mērķis ir skaidrot eiro ieviešanas motivāciju un ar ieviešanu saistītos praktiskos aspektus, panākot, lai ieviešanas brīdī 90% Latvijas iedzīvotāju «justos pietiekami informēti» par valūtas ieviešanas praktiskajiem aspektiem un 60% iedzīvotāju paustu atbalstu eiro ieviešanai.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?