Lielākā daļa kompāniju ir gatavas maksāt līdz Ls 500 par vienu darbinieka mācību dienu, nedaudzas - līdz Ls 1000, bet vairāk par Ls 1000 dienā nav gatavs maksāt neviens no aptaujas dalībniekiem. Aptaujā atklājies, ka vispopulārākais mācību veids ir darbinieku izglītošana, izmantojot uzņēmuma resursus (44%), 30% darbiniekus sūta uz atvērtajiem semināriem, savukārt 16% kompāniju rīko iekšējās kvalifikācijas celšanas kursus sadarbībā ar mācību uzņēmumiem. Aptaujas dalībnieki gan norādījuši, ka labu pasniedzēju trūkst tādās jomā kā valodas, informācijas tehnoloģijas, loģistika, ražošana un būvniecība, inženierzinātne, personāla vadība.
65% uzņēmumu arī norādījuši, ka tiem nav mācību efektivitātes novērtēšanas sistēmas. «Tā ir bīstama tendence. Uzņēmēji neseko līdzi saviem ieguldījumiem,» norāda A.Biruma un uzsver, ka šāda sistēma ļautu novērtēt gan to, kā jaunās zināšanas ietekmē darbinieku veikumu, gan to, vai turpināt sadarboties ar attiecīgo mācību firmu.