Viņam Frankfurtes motoršova priekšvakarā piebalsoja _Volkswagen_ boss Martins Vinterkorns, taču tirgus eksperti izvairās atklāti atbalstīt riteņrūpniecības bonzas. Pieci miljardi «šrotu prēmiju» par vecā auto apmaiņu pret jaunu, kas uzpumpēja Vācijas autotirgu par 28%, ir izsīkuši.
Trabanta atgriešanās
Padoties liktenim un pievienoties izzudušo automarku sarakstam gan neviens netaisās, un glābiņš ar divkāršu sparu tiek meklēts zaļajās tehnoloģijās. Dažnedažādi elektromobiļi IAA hallēs šogad tiek prezentēti nevis pa vienam, bet pa diviem un Renault gadījumā - pat pa četriem. Strāvas virzīto privātrateļu panoptikumā atrodas vieta pat tādam fenomenam kā VDR ikonas Trabant atdzimšanai. Idejas autoriem IndiKar ir ķēriens - mazā, dūmojošā divtaktu draņķa vietā jauns dizainers Nilss Pošvata radījis stilīgu alumīnija auto ar animētu spidometru un 47 kilovatu elektromotoru. Ja atradīsies ieinteresēts sadarbības partneris, Trabant nT izbrauks ielās jau 2012.gadā.
1 litra diversants no VW
Ja «neue Trabi» kļūs par realitāti, tad noteikti ne ar dārgu alumīnija virsbūvi. Kāpēc nepalikt pie tā paša stiklplasta, jautā Volkswagen un rāda publikai 124 kg vieglu auto. Tas gan ir svars bez motora, taču sīciņais dīzelītis un elektromotors neko daudz nepalielina pasaulē pirmā «viena litra auto» masu. Oficiāli pieteiktais vidējais patēriņš ir tikai 1,38 l uz 100 km, bet maksimālais ātrums - 160 km/h. Tagad būtu īstais brīdis iesaukties «Eureka!», taču jāpiebilst, ka runa ir par divvietīgu tandēmauto, kas pēc izmēriem un kokpita noformējuma atgādina diversantu minizemūdenes, ar kādām sabiedrotie Otrā pasaules kara laikā spridzinājuši fjordos paslēptos nacistu karakuģus. Pēc formāta krietni reālistiskāko ekoauto e-up! Volkswagen sola dabūt līdz dīleriem tikai 2013.gadā. Tas ir divus gadus vēlāk par Opel Ampera, kuras cenu opelisti atteicās nosaukt arī šoreiz, un tas atkal liek domāt par slikto ziņu, kas velkas līdzi labajai. Ford reizē ar jauna 1,6 l turbomotora izlaišanu paziņoja par pievēršanos divu un trīs cilindru motoriem. Kāpēc uzreiz neatgriezties pie Ford T? Viens cilindrs, viena krāsa un nekādu sarežģījumu.
Zaļš ir seksīgs
Tā kā pat visstingrākie šrotu naudas ierobežojumi (Francijā pabalstu izsniedz tikai zemu izmešu auto iegādei) nemudina pilsoņus pirkt hibrīdus un elektroauto - Vācijā elektromobiļi ieņem mikroskopiskus 0,035% tirgus -, nav citas izejas, kā padarīt zaļos auto seksīgus. Tesla un Fisker jau pierādījuši, ka tas ir iespējams, taču par Lotus cenu. Šo uzdevumu varētu uzticēt Porsche Design, jo šī kompānija spēj piešķirt mikseriem un tējkannām veidolu, kas liek kunkstēt pie plaukta un izgrūst 150 latu par visparastāko tosteri. Taču tie, kam ir teikšana, uztic seksīgo ekoauto zīmēšanu frīkiem, kam automašīnas laikam ne visai patīk, kā rezultātā rodas tādi ķēmi kā Peugeot BB1. Tomēr citi eksponāti liecina, ka nākotnē elektrība dzīs uz priekšu arī cēlus un skaistus auto. Tāds ir aizgrābjošais futūrisma paraugs BMW VisionEfficientDynamics, 313 ZS elektriskais superauto Audi R8 e-Tron, pirmais Lexus priekšpiedziņas auto prototips LF-Ch, Citroen «pīles» 2CV brutālā reinkarnācija Revolte un citi.
Auto mans - strāva tava
Lai vilinātu cilvēkus pārsēsties uz elektroauto, autoražotāji meklē sadarbības partnerus, kas iekārtotu publisko lādētāju un auto apmaiņas infrastruktūru. Vācu RWE un franču Renault tādējādi cer līdz 2020.gadam pārpludināt Vācijas galvaspilsētu ar 2,5 miljoniem elektroauto. Ņemot vērā, ka šogad Vācijā reģistrēti tikai 1500 štromvāgenu, vīriem ir pilnas rokas darba. Par jaunākajiem auto, kam vēl nevajag štepseli, par to, kāpēc VW baidās no Opel Astra, bet no Saab 9-5 ne, un par patiesi seksīgiem «riteņiem» ar kaijas spārniem lasiet sestdienas Dienā.