Jaunajā, ļoti sievišķīgajā izstādē Elita izstādījusi ne tikai gleznas. Šeit, līdzīgi kā mākslas galerijās un muzejos visā pasaulē, varēs iegādāties krūzītes, ietinamo papīru un T kreklus ar Elitas darbu apdruku. «Kāda krīze,» viņa žestikulē ar manikirēto plaukstu. Spoži sarkana nagu laka. Nenāk ne prātā sēdēt un činkstēt, ka dzīve grūta!
Krīze Elitai likusi izdomāt ko jaunu un interesantu. Nu, piemēram, šajā izstādē: «Cilvēks varbūt nevar atļauties nopirkt manu gleznu, bet varēs krūzīti, kreklu vai brošu. Tas taču ir tik forši,» māksliniece saka. Kas domāts ar izstādes nosaukumu Princese Melnā? «Nekas,» viņa smejas. Tā ir maza ironiska norāde uz klišeju, ka modes mākslinieks jau nevar būt gleznotājs. «Kāpēc nevar?» vaicā Elita. Šī izstāde zināmā mērā ir viņas brīvības manifests. Nost ar klišejām, ko Elita var vai nevar! «Šoreiz es nolēmu, ka gleznošu tikai to, ko pati gribu!»
Pavisam bez modes jaunajos darbos tomēr neiztikt - gleznās redzamajām sievietēm katrai ir savs tēls, kas radīts ar tērpu, grimu, matu sakārtojumu. «No modes aizbēgt jau es nevaru,» Elita skaidro.
Un nemaz nevajag. Jau šovasar Eiropas sieviešu basketbola čempionāta atklāšanā Rīgā redzēsim uznākam arēnā visu komandu treneres Elitas modelētos tērpos. «Kad man Latvijas Basketbola savienība piedāvāja šo darbu, prasīju, vai nebūs mazliet par traku?» māksliniece neslēpj. Iespējams, šis būs ekstravagantākais tērps, kādu jebkad savā mūžā basketbola treneres vilkušas!
Sievietēm Elita labprāt sniedz padomu krīzes laikā: neatteikties no Dior, Chanel, Lancᅢᄡme lūpu krāsas (Elitai tās ļoti patīk), bet taupīgi izlietot - ar otiņu, līdz pēdējai kripatiņai. «Tagad man jāpērk smaržas. Iepriekšējās beigušās.» Kā tad smaržo Elita Patmalniece? Viņa vienlaicīgi lieto divus aromātus: Dior Poison (baltā flakonā) plus viens piliens Angel no Thierry Mugler.