Laika ziņas
Šodien
Apmācies

Energokonflikts. Cik ilgi vēl dzīvot Krievijas apskāvienos?

Pievienot komentāru

0/1000 zīmes
lux
l
Īzlasīju dubultinterviju. Profesionālā. Skaidrs ir viens, izbijušu čekistu nav. Savickim atteikties no energoatkarības attiecībā uz Krieviju ir neiespējami. Tad nu turpināsim būt par Krievijas guberņu. Nožēlojami.
Dr.xy
D
Jebkuras valsts energetikas resursi un piegade,ir politiski strategisks jautajums.Saja gadijuma Savickis ir pretvalstisks elemets,kurs darbojas citas valsts ekonomiskajas un politiskajas intereses.Ta ir Latvijas Valsts nodeviba!
Lasītājs
L
Kāda jēga te lasīt tukšu ļeru?

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Visaginas AES

Ņemot vērā, ka Baltijas reģionam nākotnē varētu pietrūkt elektroenerģijas jaudas, Baltijas valstis vienojušās par vienotas atomelektrostacijas (AES) celtniecību, kas varētu notikt Visaginā uz bijušās Ignalinas AES bāzes, kura tika slēgta ES prasību dēļ. Ideju līmenī apspriestais AES celtniecības modelis ir tāds, ka lietuvieši AES celtniecībai piesaista stratēģisko investoru, pārējās izmaksas sedz Baltijas un arī Polijas energokompānijas ar iespēju vēlāk elektrību saņemt par pašizmaksu. Pirmais mēģinājums piesaistīt investoru bija nesekmīgs, vakar Lietuva paziņoja, ka konkursa kārtībā izraudzījusies jaunu - Japānas kompānijas Hitachi un ASV General Electric kopuzņēmumu Hitachi GE Nuclear Energy. Paredzēts, ka jaunā AES sāktu darboties 2020. gadā. Šim projektam pieteicies konkurents - Kaļiņingradā Baltijas AES būvē Krievija, kas aicinājusi tajā piedalīties arī Latviju.

Sašķidrinātās gāzes terminālis

Lai gāzi Baltijas valstīm nepiegādātu tikai Krievijas uzņēmums Gazprom, jau labu laiku visās valstīs tiek spriests par sašķidrinātās gāzes termināļa būvniecību. Tas ļautu gāzi uz Baltijas valstīm piegādāt pa jūras ceļiem ar kuģiem, un līdz ar to Krievijas gāzei būtu konkurence. Tiesa, Latvijā šobrīd Krievijai garantēts gāzes monopols līdz 2017. gadam, un visi plāni iespējami tikai pēc šā termiņa. Lai segtu termināļa būvniecības izmaksas, ideju līmenī ir apņemšanās, ka Baltijas valstis «samet» naudu vienam terminālim, tādā veidā cerot arī uz papildu - Eiropas Savienības - līdzfinansējumu. Latvija vēlas, lai terminālis tiktu būvēts Rīgā, to par izdevīgāko vietu Baltijā atzinuši arī auditori. Savukārt lietuvieši jau paziņojuši, ka viņi savu termināli būvēs Klaipēdā, Latvijas nodomiem nesakot ne «jā», ne «nē.» Arī Igaunija nav skaidri paudusi savu pozīciju, kāda būs tās rīcība.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?