Pēc Sebastiāna Fetela superātrā Red Bull bolīda dominances pēdējās divās sezonās intrigas tīkotāji jau pagājušā gada beigās sāka berzēt rokas, jo gana sparīgu pretestību enerģijas dzērienu ražotāja atbalstītajai komandai izrādīja arī citas komandas ar McLaren priekšgalā. Tieši britu komandas piloti Lūiss Hamiltons un Džensons Batons tiek minēti starp reālākajiem Fetela pozīcijas apdraudētājiem. Spēcīgāks nekā pērn solās būt Mercedes spēkrats, kas nav mazsvarīgi, jo pie tā stūres joprojām ir septiņkārtējais F-1 čempions Mihaēls Šūmahers. Daudzsološa ir arī par lidojošo somu dēvētā divkārtējā čempiona Kimi Reikenena atgriešanās. Pēdējās divās sezonās rallijā startējušais sportists sēdīsies Lotus formulā, ko pērn pazinām ar Renault nosaukumu. Tiesa, Sebastiāns Fetels negrasās apstāties un sola papildināt rekordu krājumu, kas sākas ar vārdiem «visu laiku jaunākais». Ievērojamākie no šiem rekordiem, protams, ir - visu laiku jaunākais čempions un divkārtējais čempions. «Pirmais čempiona tituls bija kā liels atvieglojums, jo pierādīju, ka spēju to izcīnīt, tomēr tas nenozīmē, ka nedomāju par to, kas notiks pēc tam. Tieši otrādi - zinu, ka viss sāksies no jauna, visi atkal sāks cīņu no nulles, un dabiski, ka vēlos atkal pierādīt savu pārākumu,» kaujinieciskā noskaņojumā sezonu sagaida 24 gadus vecais vācietis.
Pirms sezonas par ātruma trūkumu sūdzas slavenā Ferrari piloti, kurus netieši atbalstījis arī komandas vadītājs Luka di Montezemolo, paziņodams, ka komandai pēc iespējas ātrāk jāatgūst zaudētais.
Šosezon F-1 kalendārā atgriezīsies ASV un Bahreinas Grand Prix izcīņas, tāpēc sezona būs tik gara kā nekad. Sākotnējā uzmetumā bija pat ieplānots aizvadīt 21 posma sacensības, taču gala variantā ir par vienu mazāk, kas, pēc sacensību vadītāja Bērnija Eklstona domām, ir maksimālais saprātīgi iespējamais posmu skaits. Uz starta Austrālijā cer stāties 24 piloti no 12 komandām. Tiesa, spēkā pieņēmusies diskusija par pilotiem, kuri savu vietu šajā sporta veidā nopirkuši, kas noteikti nenāk par labu F-1 tēlam.
Tam nepalīdz arī jaunais formulu izskats, ko liela daļa pilotu un sporta veida apskatnieku jau paguvuši nodēvēt par katastrofu. «Pirmās formulas mašīnām vajadzētu būt agresīvas elegances iemiesojumam, estētikas un ātruma kombinācijai, pilnīga skaistuma un ātruma demonstrācijai, vai ne? Nu, ne šogad,» secina BBC žurnālists Endrū Bensons. «Nepārdomātas izmaiņas noteikumos novedušas pie tā, ka faktiski visām mašīnām ir, godīgi sakot, ārkārtīgi neglīts degungals.»
Autosportā gan biežāk par mašīnu izskatu piesaista to ātrums, bet tā Pirmajā formulā nekad nav trūcis. Arī šosezon bolīdi finiša virzienā trauksies pat ar vairāk nekā 300 kilometru stundā lielu ātrumu. Sezonas pirmā posma kvalifikācijas sacensības sāksies sestdien pulksten 8 pēc Latvijas laika, bet svētdien tajā pašā laikā tiks dots starts Austrālijas Grand Prix izcīņai. Tiešraides Viasat Sport Baltic, bet sacīkšu ieraksts svētdien pulksten 21 TV6 kanālā.