Vēl šā gada 1.ceturksnī strādājusi ar peļņu, LHZB šo gadu plāno beigt ar zaudējumiem, jo gada otrajā pusē pieaugs slikto kredītu apjoms, BNS norāda bankas jaunais vadītājs. Šī gada pirmajā pusē LHZB bijuši 4,5 miljonu latu zaudējumi. Šogad LHZB sindikātiem jāatdod 188 miljonu eiro parādi. Pirmā porcija (20 miljoni) jāatdod septembrī, lielākā (166 miljoni) - decembrī un jau patlaban. Pēc R.Paņko Dienai teiktā, banka ir uzkrājusi 125 miljonus eiro, lai šos parādus atdotu. I.Feiferis uzsver arī, ka pat smagajā budžeta situācijā LHZB no valsts ir saņēmusi līdzfinansējumu visām Eiropas fondu programmām, ko tā realizē. Kopumā LHZB finanšu situāciju uzraugi raksturo kā pašreizējos apstākļos normālu.
Tas norāda uz atšķirībām starp I.Feifera un divu citu skaļi izskanējušu banku vadītāju aiziešanu. Latvijas krājbankai, kuras vadītāja amatu nesen pameta Mārtiņš Bondars, pusgada laikā par piektdaļu ir samazinājušies aktīvi un noguldījumi, liecina Latvijas Komercbanku asociācijas dati. Savukārt Latvijas Swedbank grupai, no kuras februāra sākumā aizgāja Māris Avotiņš, pagājušajā gadā strauji pasliktinājās peļņas rādītāji, līdz 2008.gada pēdējā ceturksnī tā nonāca līdz 7,4 miljonu latu zaudējumiem.
Par galveno jaunā LHZB vadītāja uzdevumu padomes vadītāja vietnieks Dāvids Tauriņš, kā arī pats R.Paņko min valdības iecerētās bankas stratēģijas maiņas īstenošanu - vairāk kredītu biznesa sākšanai un attīstībai, mazāk - privātpersonu patēriņam un mājokļiem. Tiek noliegts, ka šī modeļa ietvaros varētu notikt LHZB apvienošana ar valstij piederošo Parex banku.
R.Paņko finanšu jomas pazinēji raksturo kā racionālu vadītāju ar labu biznesa domāšanu, kā arī I.Feifera labo roku. R.Paņko LHZB valdē strādājis 12 gadu, bet kopumā LHZB - 16 gadu. R.Paņko atzīst, ka par jauno algas apjomu nav interesējies un pat nezina, cik turpmāk saņems.
I.Feiferis uzsver, ka mazāka alga nav iemesls viņa aiziešanai un piebilst, ka turpmāk, kādu laiku palīdzot jaunajam vadītājam, viņš saņems vēl mazāk.
Inesis Feiferis ekonomikas doktora zināšanas turpmāk plāno izmantot akadēmiskajā vidē, rakstot grāmatas un pasniedzot, taču plānu attiecībā uz darbu kādā konkrētā augstskolā viņam neesot.