Laika ziņas
Šodien
Apmācies

Fliks piedalījās, jo kaut ko zināja par avionozari

Cilvēks, kas sevi nupat sācis dēvēt par vācu investoru un nosaka kārtību valsts nacionālajā aviosabiedrībā airBaltic, Latvijā pirmoreiz ieradās kā juridiskais konsultants jau 1989. gadā. Viņa karjera pašā Vācijā aprobežojusies vien ar dažādiem amatiem ierēdniecībā.

Bertolts Fliks ieguvis jurista izglītību, strādājis par ierēdni Vācijas Tieslietu ministrijā un Deutsche Oper Berlin tehniskajā administrācijā, Latvijā pabijis arī atmodas gados, konsultējot vienu no pirmajiem Latvijas un ārvalstu kopuzņēmumiem Pirmaden. Krasāks viņa karjeras pavērsiens notika 1994. gadā, kad viņš atkal ieradās Latvijā jau kā Vācijas Privatizācijas aģentūras dibinātā uzņēmuma Treuhand Osteuropa Beratungsgesellschaft GmbH (Treuhand) konsultants, lai saistībā ar Vācijas Finanšu ministrijas finansētu projektu ar privatizācijas sistēmu iepazīstinātu arī latviešus. «Kad nodibināja Privatizācijas aģentūru (PA), uzaicināja arī vācu Treuhand, jo viņiem tas process skaitījās ļoti veiksmīgs. Tad tur parādījās Fliks, kas vadīja Vācijas uzņēmuma konsultāciju grupu Latvijā,» stāsta bijušais PA juridiskais direktors Viktors Šadinovs.

Tajā laikā viens no PA nodotajiem objektiem bija Lat-Avio, kas izrādījās maksātnespējīgs, un valdība nolēma, ka PA jāveido jauna nacionālā aviolīnija. «Bija jāveido jauna aviācijas attīstības koncepcija, kurā piedalījos es kā jurists, Tālis Linkaitis kā ekonomists un Bertolts Fliks, kas kaut ko zināja par avionozari. Kad koncepciju izveidojām, jaunajā uzņēmumā ieguldīja dažādus fondus un īpašumus, jo valstij naudas nebija,» airBaltic pirmsākumus skaidro V. Šadinovs. «Piesaistīja arī Scandinavian Airlines (SAS) un parakstīja līgumu, kas viņiem dod tiesības iecelt valdi, jo Latvija vienu uzņēmumu jau bija nogremdējusi un viņi negribēja riskēt,» viņš saka.

Līdz ar airBaltic izveidi 1995. gada augusta beigās Fliku iecēla par jaunā uzņēmuma padomes locekli, bet kopš 1999. gada viņš pilda aviosabiedrības padomes priekšsēdētāja pienākumus, padomē pārstāvot Latviju. Līdz ar SAS aiziešanu skandināvu uzņēmums akcijas piedāvāja iegādāties Latvijas valstij, bet iespēja valdībā netika atbalstīta. 2009. gadā SAS piederošās 47,2% airBaltic akciju iegādājās uzņēmuma vadība jeb Flika iepriekšējā gada decembrī izveidots uzņēmums Baltijas aviācijas sistēmas.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?