Mēs jau esam lielākais reģionālais aviopārvadātājs Eiropā. Mūsu darbības mērogs ir tāds, ka ļauj veikt apjomīgas investīcijas Ziemeļvalstu reģionā. Esam jau nopirkuši Somijas Finncomm, spēruši konkrētus ekspansijas soļus jaunos tirgos, piemēram, Igaunijā. Mūsu interese ir turpināt izaugsmi Zviedrijas un Dānijas tirgos, arī Latvijā un Lietuvā. Aviokompānijas ekspansiju mēs realizējam vai nu dabiskas izaugsmes ceļā, vai arī iegādājoties citas aviokompānijas. Starp citu, vairākām šī reģiona aviokompānijām patlaban vērojamas grūtības, un kādam citam tā, protams, ir iespēja.
Kādus soļus šogad vēl plānojat spert Baltijas un Ziemeļvalstu tirgos?
Nesen paziņojām par vairākiem jauniem reisiem no Tallinas uz Somijas un Zviedrijas pilsētām. Nākotnē Tallinu plānots savienot ar Lietuvu un Latviju. Turklāt esam pārrunu procesā par jauniem ekspansijas plāniem Zviedrijas un Dānijas tirgos.
Vai no Rīgas un Viļņas arī plānojat veikt lidojumus?
Jā, esam ieinteresēti attīstīt reģionālās aviokompānijas modeli. Mūsu prioritāte pašreiz ir pabeigt sakārtot uzņēmumu pēc Finncomm iegādes, bet domāju, ka paziņojumi attiecībā uz Rīgu un Viļņu ir gaidāmi 2012. gada vidū.
Cik lielas ir jau ieguldītās un plānotās investīcijas?
Aptuveni 25 miljoni mārciņu ir jau ieguldīti. Turpmākās ekspansijas ietvaros tie varētu būt 10-15 miljoni eiro gadā. Kopā 2013.-2014. gadā Baltijas un Ziemeļvalstu reģionā mēs plānojam pārvadāt aptuveni 4 miljonus pasažieru gadā. Lidmašīnu skaits šajā reģionā būs 30-35.
Vai Flybe pašlaik ir kādas konkrētas ieceres attiecībā uz citu aviosabiedrību iegādi?
Detalizēti šo informāciju nevaru komentēt, bet varu teikt, ka mums pašreiz ir aktīvas diskusijas ar divām aviokompānijām Ziemeļvalstu un Baltijas reģionā.
Kādi būtiski procesi gaidāmi Eiropas aviācijas nozarē tuvāko gadu laikā?
Domāju, ir gaidāma nozīmīgu konsolidācijas procesu fāze, kas pārsniegs pēdējo desmitgažu laikā pieredzēto. Daudzas aviokompānijas sagaida patiešām ļoti grūti laiki, kas izriet no lēnākas izaugsmes, sašaurināšanās ekonomikā un no pieaugošajām degvielas cenām. Daudzas neatkarīgas aviokompānijas pārņems lielāki pārvadātāji, un Eiropas aviācijas nozari gaida lielas pārmaiņas. Mēs pērn kļuvām par biržā kotētu uzņēmumu, lai šādos apstākļos nodrošinātu pieeju finanšu resursiem.
Kāda ir nozīmīgākā atšķirība starp reģionālu un parastu aviokompāniju?
Kopumā ir trīs lielākas aviokompāniju grupas - tā saucamās tīkla aviokompānijas, piemēram, Lufthansa, British Airways. Tad ir lēto aviokompāniju grupa, piemēram, Ryanair, Easy Jet. Un reģionālie pārvadātāji, kuri nodrošina lidojumus noteiktu reģionu ietvaros. Tās parasti ir nelielas lidmašīnas, kas veic tuvāku distanču lidojumus, taču nodrošina lidojumus ar lielāku regularitāti un dara to par ļoti pievilcīgu cenu.