Viens no retākajiem talantiem pasaulē ir uzrunāt klusējot. Tāds talants piemīt Džokondai pie Luvras sienas un divus metrus garai zaļajai mambai savannas zālē.
Tāpēc Monas Lizas smaids ir ienesīgs suvenīrs, bet mambas stingais niknums raugās uz mums no katra Lamborghini Murcielago pretskata - kaut arī Murcielago bija kaut kāds slavens vērsis.
Golf bildes uz pastkartēm nedrukā un no tā izskata neļogās kājas, tomēr Golf - tā ir ikona. Kāpēc? Tāpēc, ka tā forma uzrunā pat tās nopēlējus un paliek atmiņā jau 38 gadus. Jāatzīst, ka ne visi golfi ir izdevušies veiksmīgi, un dažas paaudzes pat paši folksvāgenieši dēvē par yet another Golf.
Tas gan netraucē Golf 4 ierindoties Vācijas visbiežāk zagto automobiļu topā. Šis tops, lai arī krimināls, tomēr arī ir popularitātes apliecinājums un kompliments.
Minēto faktoru dēļ testa automobiļa nolūkošana pie Olbijas lidostas Sardīnijā ir kas vairāk nekā objekta atlasīšana pēc krāsas, motora un ātrumkārbas. Tās ir gaidas.
Kantes un LED
Man nekad mūžā nav piederējis neviens Golf, tāpēc esmu vienlīdz brīvs no atkarības un aizspriedumiem. GTI, sevišķi Edition 30, gan vienmēr bijis manu vēlmju sarakstā, taču allaž tā nepiepildītajā vai drīzāk nepiepildāmajā galā.
Pirms izlidošanas uz Itāliju vēlreiz pārlaidu roku mūsu dienesta Golf 6 ikdienišķi pelēkajam panelim. Mantinieks ir spicāks. Tam ir asākas kantes, platāki pleci un nekaunīgāks skatiens -sevišķi, ja tajā deg U veida ledi un biksenons par 1200 eiro pārī.
Pilnībā ignorējot divdurvju hečbeku pārvēršanu īslaicīgi iekārotās coupe, ko piekopj Opel, Renault un pat Kia, Golf ar divām durvīm ir tieši tāds pats kā ar četrām. Tāpēc pie mums to pārdos tikai ar četrām durvīm.
Kaut vai tāpēc vien, ka pasaulē ir arī VW Scirocco. Nelielu vilšanos sagādāja izmaiņas priekšpuses proporcijās, kur iepriekš dominēja par motorpārsegu augstāk izriezti spārni gluži kā Porsche. «Vaigu» vietā izveidota savāda, izteikta šķautne, kas golfu padara mazliet līdzīgu kapteinim Spokam no Star Trek. Tas viss plus pieplacinātā virsbūve, protams, ir aerodinamikas un ekonomiskuma vārdā.
Taču ir iespējams, ka jaunais Golf patiešām tiecas eksistēt kā Spoka pārstāvētā rase, kas saprātu un loģiku vērtē augstāk par emocijām. Pat ja benzīns maksātu trīs latus litrā, vācu inženiera rokas nedrīkstētu nodrebēt. Degvielas tvertnes vāciņa malas ir precīzi paralēlas C statņa līnijām, bet elegantais iespiedums jumtā turpinās arī plastmasas spoilerīša stūrī. Labs dizains maksā naudu, taču sliktas automašīnas labošana - vēl vairāk naudas. Sen zināms, mūžam nemainīgs un allaž aktuāls princips.
Klusums un zobsiksna
Automašīnas salons spēcīgi apliecina Golf tuvošanos premium klases automašīnām. Ne velti starp pirmajiem salīdzinošo testu konkurentiem vācu žurnālos bija nevis Astra un Focus, bet gan A klase un 1. sērija, kam pretim liekams Audi A3.
Golf kabīne izstrādāta pilnīgi no jauna. Tam ir jauna stūre, Passat līmeņa panelis, pret vadītāju viegli pavērsta viduskonsole un teicami sēdekļi. Skaņas izolācija ir tāda, ka par aizmugurē sēdošajiem nav vēlams izteikties pat zem deguna - tik un tā priekšējos sēdekļos sēdošie sadzirdēs. Turpretim stāvvietas asistentam nāksies aurot pilnā rīklē un mētāties rokām, līdz jūs sapratīsiet, kas par lietu, un iedomāsieties nolaist sānstiklu - parasta saruna ārpusē salonā nav dzirdama.
Līdz ar tehnikas progresu Golf ieviesti arī jauninājumi ar apšaubāmu lietderību, piemēram, elektroniska stāvbremze. Tā ir kaitinoša, turklāt paaugstina apkopes izmaksas. Lai nomainītu bremžu uzlikas, automašīna jāpieslēdz pie datora.
Vienlaikus Volkswagen nācis klajā ar sensacionālu inovāciju mūžīgas zobsiksnas izskatā. Jaunā 1,4 litru TSI dzinēja zobsiksna, kas normāli būtu jāmaina pie, maksimums, 120 000 km nobraukuma, tagad «velk» divreiz garāku nobraukumu.
Golfiskais stils
Testos izmēģinātā Golf dzinējs tikai pēc jaudas un tilpuma līdzinās pazīstamajam 140 ZS TSI. Faktiski tas ir pilnīgi jauns dzinējs, kam ir versija ar atslēdzamiem cilindriem.
ACT sistēmas darbība gan nav manāma, toties nevar vien beigt priecāties par precīzo pārnesumkārbas darbību un blīvo, saturīgo piekari. Versijām zem 122 ZS gan paredzēta vienkāršota aizmugurējā balstiekārta, taču, izvēloties bāzes dzinēju, braukšanas prieks reti ir priekšējā plānā. DSG kārba ir iespējama pilnīgi visiem pašreizējiem dzinējiem, ieskaitot 1,2 litru TSI. Pārākumu klasē nākas aizsargāt arī ar dažādām elektroniskām palīgierīcēm, ieskaitot skārienjutīgu navigāciju par 1800 eiro (~ Ls 1265) un veselu lērumu dažādu sensoru un radaru. No iepriekšējā modeļa pazīstamā adaptīvā piekare maksā vairāk nekā 900 eiro (~ Ls 633), toties nu jau tai ir veseli pieci režīmi, kuri jāizvēlas nevis ar triviālu podziņu, bet gan tajā pašā touch-screen ekrānā.
Tomēr Golf joprojām ir Golf. Visparedzamāk un saprotamāk tas brauc režīmā Normal, kas ļauj cerēt, ka arī tie automašīnas eksemplāri, kas nemaksā 30 000 eiro (~Ls 21 080), brauks tikpat akurāti un iedrošinoši kā mūsu «plikais» autonomas Golf Rīgā. Bez 85-140 ZS benzīna motoriem to kustinās 1,6 vai jaunais divu litru TDI ar 90,105 vai 150 ZS jaudu.
Tuvu ideālam
Jauna automobiļa prezentāciju pieņemts noslēgt ar Q&A jeb jautājumu un atbilžu sesiju. Izskanot priekšlasījumam par Golf 7, radās tikai divi jautājumi, uz kuriem Volkswagen pārstāvji vai nu nevar, vai nedrīkst atbildēt: «Kāpēc citi nemāk izgatavot tādu auto kā Golf, un ko tie citi tagad iesāks?»
Nē, Golf nav ideāls automobilis, jo ideālu automobiļu nemaz nav, tomēr tas ir neganti tuvu ideālam - lai gan par attiecīgu cenu. Taču pat tā diez vai kavēs Golfu Septīto valdīt pār kompaktklasi un Eiropas automobiļu tirgu gan labos, gan sliktos laikos.