Google vadība nemaz necenšas slēpt, ka otrdien prezentētā tālruņa Nexus One misija būs konkurēt ar stila ikonu Apple iPhone. Lai arī Google sakaru ierīces «laišana pasaulē» tika maskēta aiz daiļām frāzēm par interneta lietošanas paradumu maiņu, iepazīstoties ar tālruņa iespējām, kļūst skaidrs, ka tas būtībā daudz neatšķiras no šobrīd nopērkamajiem skārienjutīgajiem viedtālruņiem.
Nexus One izmēģinājušie tehnoloģiju blogeri izceļ tā krietni uzlaboto balss pazīšanas sistēmu, kas ļauj ar mutiskām komandām pat uzrakstīt e-pasta vēstuli, lietot Google Maps navigācijas sistēmu un papildināt profilu socializācijas portālos.
Sadarbībā ar Taivānas uzņēmumu HTC ražotajam tālrunim ir 3,7 collu skārienjutīgs ekrāns, piecu megapikseļu fotokamera, tas atbalsta bezvadu sakaru sistēmu WiFi un ir aprīkots ar Android 2.1 operētājsistēmu. Taču pašu Google veltītais apzīmējums «supertelefons» speciālistu vidū nav akceptēts.
Drīzāk tas ir mēģinājums piesaistīt iPhone fanus. Šis tālrunis izrādījās Apple pilnā loze, jo divarpus gadu laikā kompānijai izdevies pārdot vairāk nekā 30 miljonus eksemplāru un palielināt ienākumus no 24 miljardiem 2007.gadā uz 36,5 miljardiem pērn.
Nexus varēs nopirkt tikai internetā, un tas nebūs apskatāms veikalos. Cena bez piesaistes konkrēta sakaru operatora tīklam būs 529 ASV dolāri.
Slēdzot līgumu ar kādu operatoru, cena būs zemāka, un paredzams, ka subsidētie tālruņi Eiropā būs nopērkami jau pavasarī, raksta aģentūra Reuters.
Google un Apple sāncensība pēdējos gados pieņēmusies spēkā. Abas kompānijas piedāvā patērētājiem interneta pārlūkprogrammas, datoru operētājsistēmas, mobilo tālruņu platformas un digitālās mūzikas lejupielādes veikalus.
Apple nupat iegādājās mobilo reklāmu servisu Quattro Wireless, tādējādi mēģinot nokost kādu kumosu no daudzmiljardu interneta reklāmas pīrāga, ap kuru jau gadiem ilgi sekmīgi rosās Google. Tiek mēļots, ka drīzumā abi konkurenti laidīs tirgū arī planšetdatorus.
«Manuprāt, tagad Google ir vairāk sakoncentrējusies uz Apple nekā Microsoft,» tehnoloģiju analītiķis Robs Enderle aģentūrai AP liek noprast, ka sāncensība ar novatorisko Apple lielajiem koncerniem ir teju goda lieta.