Konkursa rīkotājiem pagaidām nav precīzas vīzijas, ko vajadzētu vēstīt šai lapai. Radošajam konkursam līdzekļus valsts nav piešķīrusi, taču aktivitātēs iesaistījies arī Ministru prezidents Valdis Dombrovskis (Vienotība).
Ideja par Latvijas lapu Facebook pieder Ministru kabineta preses sekretārei Zandai Šadrei, kura kopā ar kolēģiem strādājusi pie vīzijām valsts komunikācijas uzlabošanai. «Mūs interesē tieši Facebook auditorija, jo šo sociālo portālu lieto iedzīvotāji, nevalstiskās organizācijas, interešu grupas,» stāsta Z. Šadre. LI sabiedrisko attiecību speciālists Rihards Kalniņš, kurš ir arī radošā konkursa komisijas priekšsēdētājs, norāda, ka Facebook visā pasaulē lieto 750 miljoni cilvēku, kurus vajadzētu ieinteresēt Latvijā esošie valsts popularizēšanas interneta portāli esot citai auditorijai. Taču neesot veiksmīgu Facebook piemēru, no kā mācīties. R. Kalniņš stāsta, ka pārsvarā izveidotas lapas tūrisma vajadzībām, taču «mēs gribam oficiālu lapu». Vēl gan nav skaidrs, kāda informācija šādā lapā tiks izveidota - vai tā būs saistīta ar tūrismu, ekonomiku, sociālo dzīvi, politiku. Kā norāda R. Kalniņš - Facebook lapā tiks demonstrēti Latvijas veiksmes stāsti un valsts izaugsme. Radošā konkursa dalībnieki spriedīs arī par ieplānotās Facebook lapas saturu, pieteikušās četrpadsmit komandu. Konkursam valsts finansējums nav piešķirts, kā sponsors piesaistīts LMT, kas uzvarētājiem dāvinās planšetdatoru. Arī lapas veidošanai un uzturēšanai valsts naudu neplāno dot, konkursa dalībniekiem jāpiedāvā apsaimniekošanas un finanšu modelis.
Līdz šim oficiālas valstu lapas, kur kā lietotājvārds izmantots valsts nosaukums angļu valodā, piemēram, «Latvia», Facebook nav atbalstījis - tā vietā sociālajā tīklā var iesaistīties valsts institūcijas. Z. Šadre norāda, ka visas Facebook lapas, kuru nosaukumā jebkādā formā vai valodā ir vārds «Latvija», ir vai nu automātiski ģenerētas, vai arī atsevišķu indivīdu veidotas, valsts institūcijas šī interneta vietnes neuztur. Taču Latvija izrādījusi iniciatīvu - pagājušajā nedēļā Facebook vadībai esot nosūtīta V. Dombrovska parakstīta vēstule, kurā Latvijas valdība sociālā tīkla veidotājus aicina sadarboties un kopīgi izstrādāt vadlīnijas valsts kontu izveidei, jo, kā norāda Z. Šadre, «sociālo mediju loma demokrātijas veicināšanā ir būtiska». Atbilde gan pagaidām vēl nav saņemta. Valsts digitālās stratēģijas attīstībā pagaidām notiek taustīšanās - arī sociālajā mikroblogu portālā Twitter Latvijas konts vēl nav izveidots, jo esot grūtības ar verificēšanu, atzīst R. Kalniņš.
Vēl pagājušonedēļ Vācijas patērētāju aizsardzības lietu ministre aicinājusi kolēģus neizmantot Facebook darba popularizēšanai un norādījusi, ka esot «būtiski svarīgi nodrošināt, lai nevienā oficiālā valdības mājaslapā netiktu izvietota Facebook poga», atsaucoties uz Der Spiegel, ziņo LETA. R. Kalniņš uzsver, ka datu drošība būšot viena no lapas izstrādātāju prioritātēm.
Radošais konkurss noslēgsies 19. septembrī, iesniegtos darbus vērtēs īpaša žūrija, kur līdz ar organizētāju VK un LI pārstāvjiem darbosies arī ārzemju aģentūru korespondenti, sociālo mediju eksperti, modes blogere un citi speciālisti. Uzvarētāju noteiks žūrijas balsojums un interneta aptauja, kur tā tiks realizēta, vēl nav skaidrs.