«Putncilvēka uzvara bija prognozējama, zinot, ka ASV Kinoakdēmija respektē filmas, kuras ir veltītas Holivudai un tās mitoloģijai,» norāda kinokritiķe Dita Rietuma. «Uzvara ir pelnīta, kaut man tiešām žēl, ka bez uzmanības palika otra tikpat izcila amerikāņu autora - režisora Ričarda Linkletera darbs Puikas gadi/Boyhood, kuram līdzīgas amerikāņu kino vēsturē nav. Viena filmas Oskara ir daudz par maz.» Linkleitera drāma tika uzskatīta par Putncilvēka sīvāko konkurenti uz gada labākās režijas un filmas titulu. Tomēr ceremoniju ar balvu rokās pameta vienīgi tās aktrise Patrīcija Ārkete, kas tika atzīta par labāko otrā plāna lomā.
Vēl viena vakara favorīte un nomināciju līdere režisora Vesa Andersona filma Viesnīca Diženā Budapešta/The Grand Budapest Hotel tika plaši novērtēta «vizuālajās» kategorijās. Košā komēdija saņēma Oskaru par labākajiem kostīmiem, grimu, vizuālo dizainu (production design) un skaņu celiņu.
Oskara balvas aktieru kategorijās tika sadalītas bez īpašiem pārsteigumiem. Labākie - Edijs Redmeins (Teorija par visu/The Theory of Everything) un Džuliāna Mūra (Joprojām Alise/Still Alice), kā arī otrā plāna aktieri Dž. K. Simonss (Atsitiens/Whiplash) un Patrīcija Ārkete gada sākumā atzinīgi jau tika novērtēti Zelta globusa/Golden Globe balvu pasniegšanas ceremonijā. Ovācijas no klātesošajiem un sajūsmu sociālajos tīklos sacēla Patrīcijas Ārketes pateicības runa, kurā viņa aicināja cīnīties par vienlīdzību. «Ir laiks iegūt atalgojuma vienlīdzību un vienlīdzīgas tiesības sievietēm visā Amerikā!» Savukārt britu aktieris Edijs Redmeins, tāpat kā kolēģe Džuliāna Mūra, savu balvu veltīja visiem, kas cieš no viņu atveidoto varoņu saslimšanām - motoro neironu slimības un Alcheimera.
Vairākkārtējas stāvovācijas balvu pasniegšanas ceremonijā izpelnījās Oskaram nominētās cilvēktiesību drāmas Selma tituldziesmas Glory izpildījums. Zeltītā statuete šai kompozīcijai arī kļuva par filmas vienīgo saņemto Oskaru, un tās producentei, televīzijas dīvai Oprai Vinfrijai, tāpat kā citiem uzvaru neguvušajiem nominantiem, nācās samierināties tikai ar Lego filmas pārstāvju sarūpētajām mierinājuma balvām - no lego kauliņiem tapušām Oskara statuetēm.
Par labāko ārzemju filmu tika atzīta poļu izcelsmes režisora Pāvela Pavļikovska Ida, pārspējot krievu režisora Andreja Zvjaginceva darbu Leviatāns/Leviafan un igauņu pretenziju uz balvu Mandarīni/Manderiinid. Vizuāli izsmalcinātā, melnbaltā poļu drāma, kurā skarta holokausta tematika, triumfēja arī Eiropas Kinoakadēmijas balvu pasniegšanas ceremonijā decembrī Rīgā.
«Būtībā šis ir lielisks gads, kaut vai tāpēc, ka galvenā Oskaru «dramaturģija» izšķīrās starp talantīgām, oriģinālām režisoru autoru filmām, nevis Holivudas izklaides produktiem un blokbāsteriem,» tā balvu sadalījumu vērtē Dita Rietuma.