Šāds konkurss tiek rīkots jau sesto gadu pēc kārtas, un tā mērķis ir atbalstīt un iedrošināt attīstīt inovatīvas, uz eksportu orientētas biznesa idejas. Šo sešu gadu laikā konkursam pieteikti vairāki tūkstoši ideju, no kurām vairākas izaugušas par veiksmīgiem biznesa projektiem, kas nākotnē varētu nest Latvijas vārdu pasaulē. Starp šādiem piemēriem noteikti minama pagājušā gada pirmās vietas ieguvēja Bruno Meļļa biznesa ideja par unikālu slēgmehānismu HugLock, kas bez jebkādiem instrumentiem vai palīgierīcēm ļauj ātri un ērti savienot dažādu mēbeļu, izstāžu stendu, veikalu ekspozīciju un citu konstrukciju detaļas.
B. Mellis atzīst, ka tieši šim konkursam bijusi izšķiroša nozīme biznesa idejas attīstīšanā. «Būtībā līdz Ideju kausam šī iecere bija stipri pakārtota citām lietām - ar to vairāk nodarbojos entuziasma pēc. Bet, pateicoties konkursam, vairāk sāku iedziļināties biznesa procesos, ieguvu ekspertu vērtējumu un atsauksmes, kas ļāva ideju pacelt jaunā līmenī. Turklāt Ideju kausā ieguvu nepieciešamo finansējumu, kā arī satiku domubiedrus, kas ir gatavi attīstīt ideju globālā mērogā. Domāju, ka bez šī konkursa nebūtu izdevies sasniegt neko no tā, ko ir izdevies paveikt tieši pēdējā gada laikā,» stāsta B. Mellis.
Bet padarīts ir daudz. B. Mellis ar savu komandu jau pabeidzis darbu pie produkta izstrādes, tuvākajā laikā tiek plānots sākt tā pārdošanu. «Startējot Ideju kausā, bija tikai ideja jeb koncepts, bet patlaban tas jau pārtapis reālā produktā. Domāju, ka pārdošanu izdosies uzsākt jūlija sākumā. Esam apzinājuši potenciālo klientu loku un guvuši pārliecību, ka ideja aizies,» skaidro HugLock autors. Jāpiebilst, ka HugLock komanda primāri savu darbību plāno izvērst eksportā, startējot nozīmīgākajos pasaules tirgos.
Pagājušajā gadā pirmo reizi Ideju kausa vēsturē biznesa plāni tika izvērtēti arī īpašā nominācijā ekoinovācijas jomā. Šajā kategorijā par labāko tika atzīta Dainas Anspokas ideja par veģetārām uzkodām, kuru uzturvērtība ir samērojama ar pilnvērtīgu maltīti.
D. Anspoka uzskata, ka šāds konkurss ir nepieciešams, jo tas dod iespēju cilvēkiem, kuri nekad iepriekš nav bijuši iesaistīti biznesā, idejas no «savas virtuves» uzdrošināties parādīt plašākai publikai. «Iesaku ikvienam, kuram ir laba ideja, bet nav sanācis to realizēt līdz šim, piedalīties Ideju kausā 2012. Konkursa laikā jūs iegūsiet noderīgas apmācības, kontaktus, profesionāļu vērtējumu, kā arī pieredzi idejas realizēšanā,» teic D. Anspoka.
Informācija par konkursu Ideju kauss 2012 pieejama www.idejukauss.lv. Šo inovatīvo biznesa ideju plānu konkursu rīko Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra sadarbībā ar stratēģiskajiem partneriem - Rīgas Tehnisko universitāti un SEB banku.