Latvijā diezgan izplatīta ir emocionālās audzināšanas programma (BEA), kas piemērota bērniem no dzimšanas līdz septiņu gadu vecumam. Apmācība notiek grupā. Programma palīdz labāk izprast bērnu, uzzināt vairāk par bērnu attīstību un audzināšanas principiem, tikt galā ar bērnu emocionālajām vai uzvedības grūtībām. Nodarbībās tiek skartas dažādas tēmas: bērnu attīstība un temperaments, pozitīva pašvērtējuma veicināšana, valodas spēju attīstības veicināšana, spēles, spēlēšanās nozīme bērna attīstībā, emociju pašregulācija, empātijas attīstības veicināšana, koncentrēšanās spēju veicināšana un uzvedības problēmas un veidi, kā uzlabot bērnu uzvedību.
Iespēja dalīties priekos un grūtībās, ar kurām nākas saskarties kā vecākiem, ir atbalsta grupas. Latvijā tās lielākoties veido un apmeklē vecāki, kuru bērniem ir īpašas vajadzības - attīstības traucējumi un dažādas saslimšanas. Tas gan nenozīmē, ka šādas grupas nevarētu veidot pēc citiem principiem, piemēram, skolā, pagastā vai draugu lokā. Galvenais, lai grupā veidotos labvēlības un uzticības pilna gaisotne.
Vēl viena metode, kas piemērota pirmsskolas un jaunākā skolas vecuma bērniem, ir spēļu terapija. Parasti to izmanto speciāli tam apmācīti terapeiti, tomēr terapijas elementus var lietot arī vecāki paši.
Psihologi lieto spēļu terapijas metodi, lai palīdzētu bērniem paust savas domas un jūtas, par kurām viņi vēl paši nespēj tiešā veidā pastāstīt. Spēļu terapijā rotaļlietas savā ziņā ir bērna vārdi un spēle ir viņa valoda. Spēlējoties iniciatīva pieder bērnam.
Izmantojot spēli, bērnam var palīdzēt apgūt jaunus uzvedības veidus, sekmēt kognitīvo attīstību.