Kā novērojuši personāla atlases speciālisti, visgrūtāk ir aizpildīt vadības līmeņa vakances, uz kurām tikai 14% gadījumu kandidāti pieteikušies paši. Līdzīga situācija ir arī informācijas tehnoloģiju nozarē, kas vispār patlaban ir personāla atlases «sāpju bērns», jo pieprasījums tajā stipri pārsniedz piedāvājumu, un administratīvajā jomā - tajā pēc savas iniciatīvas atsaukušies 26% nākamo darbinieku. Visaktīvākie darba meklētāji ir pārdošanas jomā, kurā uz brīvajām vakancēm 56% gadījumu kandidāti pieteikušies paši. Savukārt finanšu sektorā uzrunāto un pēc pašu iniciatīvas pieteikušos skaits ir vienāds - 50% pret 50%. Uz darba piedāvājumiem cilvēki piesakās aktīvāk, ja tajos skaidri norādīts atalgojums vai sludinājums ir sastādīts uzrunājošā un pamanāmā veidā. Zināmus rezultātus nes arī sociālo tīklu izmantošana uzņēmuma interesēs.
«No vienas puses, darbinieki, kuri kopā ar darba devēju ir pārdzīvojuši krīzes laiku, tam ir kļuvuši vēl lojālāki un ir grūtāk pārvilināmi uz citām darbavietām,» skaidro Eiro personāla valdes locekle Arta Biruma. «Straujā tehnoloģiju mainība maina arī pašu profesiju un darbu saturu. Tas noved pie darbinieku deficīta, jo uzņēmumi meklē cilvēkus ar tām kompetencēm, kuras uzņēmumam vajag patlaban vai kuras vajadzēs nākotnē.»