Andrejs Vasiļjevs
Nozīmīgākie rezultāti pielietojamajā pētniecībā bieži tiek gūti uzņēmumu un pētniecības iestāžu sadarbībā. Tā tiek pētītas patiešām aktuālas problēmas. Līdzīgi kā inovatīvākajos pasaules uzņēmumos, Tildē ir spēcīga pētnieku komanda ar četriem zinātņu doktoriem. Sava darba rezultātus aktīvi prezentējam starptautiskās zinātniskajās konferencēs un daudzās zinātniskajās publikācijās. Sarūgtina, ka birokrātisku šķēršļu dēļ praktisku darbību nevar uzsākt ilgi lolotais IT Kompetences centrs, kurā apvienojušies vadoši IT uzņēmumi un universitātes.
Toms Grīnfelds
Mašīnbūves un metālapstrādes rūpniecības asociācijas izpilddirektors
Ir virkne pozitīvu piemēru, kad mašīnbūves un metālapstrādes uzņēmumi īstenojuši sadarbību ar zinātnes un pētniecības sektoru, kā rezultātā radīti jauni inovatīvi produkti ar eksporta potenciālu. Piemēram, a/s Sidrabe (vakuuma pārklājumu tehnoloģijas), Liepājas metalurgs un Krāsainie lējumi (metalurģiskās un metālu liešanas tehnoloģijas). Var piekrist, ka sadarbības līmenis varētu būt augstāks, jo tikai daļa no jaunajiem un inovatīvajiem produktiem, kas tiek radīti nozares uzņēmumos, rodas ar zinātnes sektora līdzdalību.
Solvita Ulmane
Grindeks sabiedrisko attiecību speciāliste
Grindeks sadarbojas ar visām Latvijas vadošajām zinātniskajām institūcijām. Gadu no gada jaunu produktu attīstībā ieguldām apmēram 10% apgrozījuma, pērn tuvu septiņiem miljoniem latu. Izprotot zinātnes fundamentālo pētījumu nozīmīgumu, līdzekļus zinātnē ieguldām arī ar fonda Zinātnes un izglītības atbalstam starpniecību. Piecu gadu darbības laikā fonds ir piešķīris prēmijas, stipendijas un atbalstījis dažādus izglītību un zinātni veicinošus projektus gandrīz pusmiljona latu vērtībā.
Kristaps Klauss
Kokrūpniecības asociācijas izpilddirektors
Latvijā, pieņemot lēmumu par zinātnes finansēšanu, nopietnāk jāvērtē katras nozares specifika un vajadzības, kā arī spēja realizēt zinātnieku atklājumus. Ir gadījumi, kad Latvijā tiek atklāts kaut kas unikāls, bet tad šis produkts parasti prasa gan jaunas sarežģītas tehnoloģijas, gan daudzus miljonus mārketingam, lai pasaulē izskaidrotu, kas ir šis produkts un kā tas pielietojams. Galvenais, ko zinātniekiem iesaku, ir reāli novērtēt Latvijas uzņēmēju iespējas un vajadzības un tad savu zinātnisko darbību pielāgot tām.