Laika ziņas
Šodien
Apmācies

Jaunā maršruta tīkla sistēma vēl pinas; neregulārie pārvadātāji izstumti

Sabiedriskā transporta pakalpojumu funkciju organizēšana vienotā maršruta tīklā ar lielu joni virzās līdz galīgajam lasījumam Saeimā. Satiksmes ministrijā (SM) cer, ka šonedēļ atbildīgā Tautsaimniecības komisija lems par labu jaunajai sistēmai un to jau nākamgad varēs ieviest praksē. Patlaban maršruta tīkli dažādos reģionos savā starpā nav saistīti, un izmaiņu virzītāji sola teju revolūciju. Pēc vienotiem tarifiem un grafikiem kursēs ne tikai vietējie un starppilsētu autobusi, bet kopējam tīklam tiks pielāgota arī vilcienu satiksme.

Runāts par vienotu maršrutu ir jau apmēram gadu. Apspriešanā iesaistījusies virkne iestāžu, par atbildīgo institūciju norīkota Autotransporta direkcija. Tās pārstāvis Ivars Zaļais stāsta, ka sistēma patlaban ir sadrumstalota, jo starp deviņām pilsētām maršruti nav saskaņoti. Tāpat ir arī ar pieciem plānošanas reģioniem, «kas katrs citādi lemj par izmaksām, biļešu cenām, atšķirīgi veic iepirkumus». Daļēji iesaistās arī Autotransporta direkcija, ar pilsētām saskaņojot maršrutus, kas kursē ārpus tām. Ar izmaiņām paredzēts atvieglot iedzīvotāju nokļūšanu no vienas Latvijas malas citā, transporta kursēšanas laiki būs pielāgoti gan citiem transportiem, gan darbdienas laikiem. Jaunā sistēma paredz ieviest arī vienoto biļeti. «Tas nozīmē, ka cilvēkam, pārsēžoties nākamajā transporta līdzeklī, vairs nav jāmaksā par iekāpšanu,» skaidro I. Zaļais. Taču sabiedrība jaunās izmaiņas izjutīs ne ātrāk kā nākamā gada vidū, «jo ir desmitiem līgumu, kas jāpārslēdz».

Tāpat izmaiņu virzības gaitā joprojām nerimst kritika. Bauskas pasažieru pārvadātāja Aips valdes loceklis Uldis Kolužs pauž satraukumu, ka līdz ar jauno sistēmu Autotransporta direkcija sāks revidēt vietējos reģionālos pārvadātājus. «Sēžot Rīgā, nevienu neinteresē mazs ciematiņš, kas atrodas kaut kur perifērijā. Paskatoties uz skaitļiem, nepārzinot, kas tur brauc, kāpēc un cik ļoti tas nepieciešams, ir ļoti viegli pārvilkt krustu reisiem mazajos ciematos,» teic U. Kolužs.

Oponenti bažījas par to, ka tiks iznīcināts neregulāro pārvadātāju bizness, jo iepirkumos uz visiem rentablajiem reisiem uzvarējuši lielie regulārie pārvadātāji. Saskaņas centra deputāts Valērijs Agešins Dienai norāda uz potenciālo monopolstāvokli. «Es nesaku, ka visa sistēma, ko viņi piedāvā, ir slikta, tikai jūtu, ka tai ir tieksme iznīcināt konkurenci,» komentē V. Agešins.

Reformu partijas deputāte Inita Bišofa pauž satraukumu, kāpēc tik nozīmīgā jautājumā nav prasīts viedoklis ne iedzīvotājiem, ne mazajām pašvaldībām. Viņa uzskata, ka sistēmā būtu jāiekļauj arī komerctransports: «Ja valsts regulārajiem pārvadātājiem mūžīgi maksā naudu, tad būtībā nav vajadzības domāt par klientu. Es neredzu, ka regulārajam pārvadātājam īpaši interesētu klients.»

Šim argumentam iebilst SM pārstāve Karīna Korna: «Neregulāros pārvadājumus neviens netaisās ierobežot, stāsts ir par to, lai tie neveiktu to pašu maršrutu, ko veic regulārie pārvadātāji.»

Kā norāda Autotransporta direkcijā, plānošanas reģionos dienā tiek veikts apmēram 6000 reisu, paralēli tam starppilsētu autobusiem ir apmēram 1500 reisu dienā, vilcieniem - 330.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?