Šo stāstu iedzīvina izcilu balsu ansamblis. Verdzībā nonākušās etiopiešu valdnieka meitas Aīdas lomā būs lietuviešu dīva Violeta Urmana - atzīta Aīdas lomas izpildītāja, kura pirmoreiz to dziedās uz Metropolitēna operas skatuves.
V.Urmana vēl tikai pirms dažiem gadiem pārtapa no mecosoprāna par soprānu un spoži to izdarīja tieši Aīdas izrādē 2006.gada decembrī. Ambiciozā debija titullomā, pierādot sevi kā soprānu, viņai izrādījās liela stresa pilnas ugunskristības, jo šī izrāde Itālijā Milānas Teatro alla Scala iegājusi kultūras vēsturē kā pagaidām lielākais XXI gadsimta operas skandāls. Toreiz publika pirmā cēliena sākumā izsvilpa tenoru Roberto Alanju, kurš Radamesa lomā paguva nodziedāt tikai pašu pirmo āriju un histēriskā aizvainojumā nekavējoties pameta skatuvi.
Jau gadu vēlāk Alanja šajā lomā guva gandarījumu kā publikas mīlēts Radamess Metropolitēna operā, tomēr šoreiz šajā lomā baudīsim varoņtenora Johana Botas sniegumu. Visā pasaulē pieprasītajam Vāgnera operu varoņtenoram un Verdi dramatisko varoņu atveidotājam tā ir atgriešanās zināmajā, jo Ņujorkas operā viņš dzied kopš 1997.gada un kā Radamess uz šīs skatuves pēdējo reizi dzirdēts 2006.gadā. Mīlas trijstūra traģēdijas vaininieces greizsirdīgās Ēģiptes faraona meitas Amnerisas lomā būs Dolora Zajika, kura ir starptautiski atzīta kā izcila Verdi operu sieviešu tēlu atveidotāja. Pirms 20 gadiem viņa Ņujorkā pirmoreiz atveidoja Amnerisu un kopš tā laika to interpretējusi vairāk nekā 60 reižu! Karlo Gvelfi, baritons no Romas, ar Etiopijas valdnieka Amonasro lomu paplašina savu Verdi repertuāru. Izrādās, arī basam Robertam Skanduci, kurš Metropolitēna operā dzied kopš 1995.gada, ēģiptiešu priestera Ramfisa loma ir jaunums šajā opernamā.
Pie diriģenta pults Ņujorkā pēc ilgāka laika atkal būs slavenais itāļu maestro Francijas Nacionālā orķestra muzikālais vadītājs un nākamais Cīrihes operas galvenais diriģents Daniēle Gati, kurš Aīdu šajā teātrī diriģē pirmo reizi. Tiešraidi vadīs un savus kolēģus opermāksliniekus starpbrīžos intervēs apburošā amerikāņu operdīva Renē Fleminga, kura Manhetenā dzīvo tikai dažu kvartālu attālumā no Linkolna centra, kurā mājo Metropolitēna opera.
Aīdas vizuālajā lasījumā nav viegli sacensties ar XX gs. režijas klasiķa Franko Dzefirelli rokrakstu, kura nepārspējamo, katoliski eksaltēto, grezno krāšņumu un vērienu nesen varējām apbrīnot Milānas La Scala izrādes ierakstā. Tāpēc jo interesantāk būs salīdzināt, kā ar savu uzdevumu tikusi galā Ņujorkas Metropolitan iestudējuma režisore Sonja Frisela. Tiesa gan, arī viņa ir režisore «ar aknām» un bagātu pieredzi, kuras augļi skatāmi daudzos pasaules opernamos. Aīdas iestudējuma intriga ir jaunā horeogrāfija, ko veidojis Aleksejs Ratmanskis - bijušais Maskavas Lielā teātra baleta mākslinieciskais vadītājs, kurš Latvijas Nacionālajai operai atvēlējis vienu no saviem interesantākajiem iestudējumiem - smīdinošām parodijām pilno D.Šostakoviča baletu Gaišais strauts. Tagad A.Ratmanskis ir American Ballet Theatre rezidējošais mākslinieks. Baleta ainas operai Aīda ir viņa debija Metropolitēna operā.