Laika ziņas
Šodien
Skaidrs

Jauns spēlētājs politiskajās vārdu kaujās?

Māris Zanders

Latvijas Veselības un sociālās aprūpes darbinieku arodbiedrība paziņojusi, ka veidos reklāmas kampaņu pret pašreizējo Latvijas deputātu Eiropas Parlamentā (EP) pārvēlēšanu EP, jo uzskata, ka šie politiķi esot «rupji ignorējuši iedzīvotāju vajadzības pēc kvalitatīvas un pieejamas veselības aprūpes». Protams, var strīdēties, cik vispār EP deputāti var ietekmēt veselības nozares budžeta veidošanu un sadali kādā no dalībvalstīm, tomēr šoreiz, šķiet, arodbiedrību vairāk aizvainojis tas, ka deputāti nav atbildējuši uz nozares nevalstisko organizāciju (NVO) vēstuli 2012. gada novembrī. Attiecīgi - lai gan arodbiedrības vadītājs Keris neizceļas ar konstruktīvu attieksmi (vienkārši sakot, gadu no gada tiek prasīts papildu finansējums, nerunājot par strukturālām problēmām nozarē), iemesls antireklāmas kampaņai ir leģitīms - par augstprātību ir jāmaksā.

Arodbiedrības pieteiktā attieksmes demonstrēšanas forma, lai gan Latvijā maz lietota (ja neskaita publicista Lapsas aktivitātes un vēl dažus mēģinājumus), ir plaši izplatīta, piemēram, ASV (t. s. attack ads). Līdz ar to konspirāciju teorijas, kas tad nu Kerim lēcies un «kam tas ir izdevīgi», būtu nevietā - arodbiedrība cīnās, kā to uzskata par pareizu, izmantojot citās valstīs tradicionālu metodi.

No sabiedrības (vēlētāju) viedokļa, antireklāmu žanram ir savi plusi un mīnusi. Priekšvēlēšanu kampaņās kandidāti parasti sacenšas, kurš pārliecinošāk solīs, izskatīsies patriotiskāks, kompetentāks utt. Savukārt retāk tiek atgādināts par kandidātu iepriekš pausto, (ne)paveikto - daļēji to, protams, dara konkurenti, tomēr šāda kritika pašsaprotami neizceļas ar objektivitāti. No šāda viedokļa - nav nemaz slikti, ja konkrēta nokaitināta profesionālā grupa publiski pasaka savu vērtējumu šādā televīzijas reklāmas formā, jo, godīgi sakot, žurnālistu aptaujāto nozaru ekspertu viedokļi citādi ir grūti pamanāmi.

Nosacīti sliktā ziņa ir tā, ka antireklāmas parādīšanās var jau tā murgaino informatīvo lauku priekšvēlēšanu periodā vēl vairāk piesātināt - tā teikt, piemērs aizrauj. Piedevām kāds gribēs tādā pašā formā atbildēt uz pārmetumiem un attīstīt savu kā upura tēlu, vēl citi pirks raidlaiku, lai kādu aizstāvētu utt. - ja vien ir nauda, informatīvo lauku šādi var piepildīt par 110 procentiem. Tas galu galā kaitētu pašām antireklāmām. Un, protams, ir risks, ka skaļāk savu sakāmo arī šajā ar partijām nesaistītajā segmentā pateiks tie, kuriem vairāk naudas.

Var, protams, teikt, ka informatīvajā telpā jau tā ir par daudz negatīvisma. Var piekrist, tomēr ir arī pamats uzskatīt, ka kādas profesionālās grupas negatīvisms tomēr ir saturīgāks un pamatotāks nekā politiķu pašu un mediju piekoptais. Līdz ar to, lai gan konkrētā persona Keris, atkārtošos, neizraisa dziļu sajūsmu, pati forma mēģinājumam ietekmēt politiku ir interesanta un piesardzīgi apsveicama. Ar diviem nosacījumiem: NVO aktīvisti nodrošina informāciju par šādu reklāmu izmaksām un naudas avotu; neaizmirst, ka viņi pauž savas NVO sāpi un vēlmes un attiecīgi neiesaistās partiju intrigās (piemēram, kādu pasaudzējot).

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?