Sabīnes Ķezberes Monologs (2010) kontrabasam un šķīvjiem uzvarēja darbu atlases starptautiskajā konkursā, un Bratislavā tos izvēlējās slovāku instrumentālais kameransamblis Melos-Ethos.
«Mūzikas panorāma bija milzīga, jo festivālā skanēja ap 90 valstu komponistu darbi no Eiropas, Āzijas, ASV, Austrālijas un Jaunzēlandes. Kontekstā, kurā dominēja Eiropas modernisma atblāzmas, S. Ķezberes Monologs izcēlās ar simpātisku, sirsnīgu vienkāršību, bez pretenzijām uz kaut ko pārgudru un ultramodernu, taču ar asprātīgu teatrālismu, liekot kontrabasistam Antonam Jaro grozīties pa labi un pa kreisi, lai instrumenta stīgas saskartos ar bungu šķīvjiem. Zumēja kā atslēdznieku darbnīcā,» stāsta koncerta aculieciniece Latvijas Mūzikas informācijas centra vadītāja Ināra Jakubone, kura piedalījās ISCM rīkotajā starptautiskajā Mūzikas informācijas centru asociācijas (IAMIC) asamblejā. Gaišais un vieglais «skaņdarbs ar smaidu» un ekonomisko, ļoti radošo izteiksmes līdzekļu lietojumu iemantojis klausītāju simpātijas kopējā nopietnajā gaisotnē, novērojusi I. Jakubone. Tas atbilst komponistes uzskatam: «Mūzika saklausāma durvju čīkstoņā, izmaisītā tējas krūzē, rāvējslēdzējā, atslēgu saišķī... To var atrast cilvēku burzmā vai tukšā telpā. Viss atkarīgs no tā, kā klausās un kā uztver. Jo atvērtāks prāts, jo bagātāka skaņu pasaule - jo vairāk ko teikt.»
Festivālā svinīgi tika atklātas arī Bratislavas filharmonijā iebūvētās jaunās ērģeles, godinot šo notikumu ar trim koncertiem filharmonijā un pilsētas dievnamos. Vienā no šiem koncertiem - Bratislavas evaņģēliskajā baznīcā - ērģelnieks Jans Vladimirs Mihalko atskaņoja Pētera Vaska skaņdarbu Te Deum.
Slovākijā notiekošo Pasaules mūzikas dienu festivāla daļu, kas risinājās Košicē un Bratislavā, rīkoja šīs valsts Mūzikas informācijas centrs. «No Košices visi vilcienā braucām piecas stundas cauri Tatru kalniem uz Bratislavu, bet pēc piecām dienām no turienes - tikai uz 40 minūšu brauciena attālumā esošo Vīni, kur Pasaules mūzikas dienas jau turpinājās kā festivāls Wien Modern,» I. Jakubone norāda, ka XX gs. sākumā no Vīnes uz Bratislavu (tolaik saukta par Presburgu) braucis tramvajs.
Pasaules mūzikas dienās Slovākijā un Austrijā bija pat pirmizrāde operā - slovāku komponistes Ļubicas Čekovskas opera Dorians Grejs. Festivāla galvenā komponiste bija ievērojamā somiete Kaija Sāriaho. Nākamgad Pasaules mūzikas dienās Vroclavā skanēs Gundegas Šmites darbs Thistle/Dadzis. 2019. gadā Rīgā un Tallinā šādu festivālu rīkos Latvijas un Igaunijas Komponistu savienība.