Kā izaug priekšnieki?
Pievienot komentāru
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.
Bez nosaukuma
Baltijas Starptautiskā akadēmija: studijas latv., krievu
un angļu val., specifiskas speciālizācijas, var pastudēt
ārzemēs. Spēcīgi mācībspēki, daudz prakses līgumu, ar
biznesa vidi saistīta pētniecība. Jāpiesaista ārzemju studenti,
jāattīsta IT izmantošana studijās, tālmācība.
Studenti: 1.kursā pagrūti, pec tam vieglāk.
Kompetenti pasniedzēji, bet ne visi. Dažos priekšmetos prasās
vairāk praktisko piemēru, plašāku valodu apguvi. Problēmas ar
praksi, jo tā ir vienu dienu nedēļā.
Banku
augstskola: cieša sadarbība ar darba vidi, nozares
ekspertiem, ar pašu studentiem, labas starpt. pieredzes
iespējas. Motivēti pasniedzēji, efektīva studiju organizācija.
Gribētos vēl vairāk ārvalstu vieslektoru un interaktīvo studiju
metožu. Ir savs Biznesa un finanšu pētniecības centrs.
Studenti: nav konveijera, ir personiskākas
attiecības ar pasniedzējiem. Kompetenti mācībspēki praktiķi, bet ne
visi ar pasniedzēja talantu, daudz vieslektoru. Laba bibliotēka,
apjomīgas prakses. Bak.programmu varētu saīsināt līdz trim
gadiem.
BA Turība: prof.studijas, plašas
prakses. Bak. studijas - moduļu veidā, maģistrantūrā var
studēt arī ar diplomu citā jomā. Kompetenti pasniedzēji no biznesa
vides, dalība starpt.projektos un praktiskos pētījumos, studentam
draudzīga studiju organizācija. Teicama bibliotēka, zinātniskais
institūts un biznesa inkubators. Studenti:
veiksmīgs lekciju grafiks, mūsdienīgas studijas, kas atspoguļo
jaunākās tendences, mudina domāt uz priekšu. Daudz jādara
patstāvīgi, liels uzsvars uz praktisko, gribētos vairāk teorētisko
lekciju.
Daugavpils Universitāte: Vadības zinību
maģistrantūra ar uzsvaru uz tiesību apguvi, strādājošiem
ērtu studiju veidu un ilgtspējīgu attīstību (arī vadītāja
personības slīpēšanu). Spēcīgi mācībspēki, mat.tehniskā un pētn.
bāze, daudz prakses līgumu. Jāpaplašina sadarbība ar ārzemju
partneriem, pašu studentiem, jāpopularizē pētn. darbi.
Studenti: pietiekams praktiskais uzsvars, labi
pasniedzēji praktiķi, lai gan dažiem pieklibo prasme pasniegt,
daudz ārzemju vieslektoru. Pietiekami bibliotēkas resursi, bet
trūkst jaunāko.
Ekonomikas un kultūras augstskola:
mūsdienīgas akad.studijas, kuras seko līdzi aktuālajām
tendencēm, cieša sadarbība ar vadības jomas
profesionāļiem. Uz aktualitātēm vērsta pētniecība.
Studenti: studiju kursu klāstā - nekā lieka.
Pasniedzēji - lielākoties zinoši praktiķi, kas liek domāt līdzi,
nelej visu ar karoti mutē, sniedz praktiskus piemērus. Pietiekama
bibliotēka.
ISMA: akcents uz praktisko izmantojumu,
inovācijām un radošumu. Daudzveidīgi starpt.sakari, dalība
starpt. projektos, bet pietrūkst līdzekļu infrastruktūras
attīstībai. Ļoti moderna mat. tehn. bāze, prakses iespējas ārzemēs,
augsta līmeņa pasniedzēji. Studenti: teorija un
praktiskā daļa labā proporcijā, daudz praktisku uzdevumu, atsevišķi
priekšmeti angļu val. Pretimnākoši pasniedzēji un vadība, bet
gribētos vēl vairāk iespēju darboties patstāvīgi.
Latvijas Jūras akadēmija: sagatavo ostu, kā arī kuģošanas
kompāniju vadītājus - šo virzienu plānots attīstīt.
Apjomīgas prakses uz kuģiem un ostās. 4.kursā studijas un prakse
ārzemēs. Liels uzsvars uz angļu val. apguvi, spēcīgi pasniedzēji,
daudzi no citām augstskolām un ārzemēm. Studenti:
nelielas grupas, labi mācībspēki, ar kuriem viegli sadarboties,
sniedz daudz praktisku piemēru. Atsevišķām tēmām gribētos vairāk
lekciju.
Liepājas Universitāte: orientācija uz
reģiona specifiku, cieša sadarbība ar ārvalstu augstskolām
un darba un prakses devējiem. Mācībspēki ar pieredzi biznesā, laba
bibliotēka un aprīkojums. Nākotnē plānots apvienot visas vadības
programmas vienā. Studenti: prakse katru gadu, arī
ārzemēs, bet prakt. iemaņu apguve atkarīga no studenta paša. Mazas
grupas, individuāls kontakts ar pasniedzējiem, kas dod daudz reālu
piemēru. Daži priekšmeti šķiet lieki.
LLU:
pēctecīgas studijas ar uzsvaru uz daudzpusīgām un mūsdienīgām
praktiskajām zināšanām uzņēmējdarbības veicināšanai
reģionos. Augsti kvalificēti pasniedzēji gan no vadības, gan citām
jomām, daudz izvēles priekšmetu. Lieliska bibliotēka, labas
pētn.iespējas, sadarbība ar absolventiem un ārvalstu vieslektoriem.
Studenti: pārdomātas studijas, māca to, ko vajag
reālajā dzīvē. Pretimnākoši pasniedzēji, daļa - praktiķi, bet
vairāk būtu jāņem verā studentu ieteikumi. Gribētos vairāk prakšu,
lielāku uzņēmumu atsaucību. Bak.programmu varētu saspiest trijos
gados. Kolosāla bibliotēka.
LU: daudz
speciālizāciju, uzsvars uz starpt. attiecībām. Dod plašu
redzesloku, sapratni par biznesu kopumā, lai absolventi nav tikai
izpildītāji. Daudz jaunu pasniedzēju, labu praktiķu, ārzemju
vieslektoru, praktisko nodarbību uzņēmumos. Jāattīsta sadarbība ar
darba devējiem. Studenti: lielas plūsmas, īpaši
sākumā. Zinoši pasniedzēji, sevišķi specializācijās, bet ne visi
prot labi pasniegt. Iedod visaptverošu bāzi, bet dažās lietās
gribētos iedziļināties vairāk. Laba bibliotēka vispārīgā līmenī,
grūtāk atrast ko specifisku.
Rēzeknes Augstskola:
prof.studijas ar uzsvaru uz praktisko, iedod labu bāzi.
Spēcīgi pasniedzēji, daudz praktiķu, ārzemju vieslektoru.
Pilnveidots aprīkojums. Plānos jauni studiju apakšvirzieni, ārzemju
studentu piesaiste. Studenti: atsaucīgi
pasniedzēji, arī no citām augstskolām, individuāla pieeja. Ārzemju
vieslektori brauc starptautiskās nedēļas ietvaros, arī praksi var
iziet ārzemēs. Trūkst budžetnieku rotācijas.
Rīgas
Aeronavigācijas instiūts: sagatavo lokālo un starpt. pārvadājumu
uzņēmumu vadītājus. Plašas prakses, augstas kvalifikācijas
pasniedzēji, arī ar praktisko pieredzi, bet vairāk jāpiesaista
jaunie. Moderns aprīkojums, laba sadarbība ar darba devējiem un
āugstskolām ārvalstīs. Studenti: laba līmeņa
izglītība, zinoši pasniedzēji. Laba bibliotēka, bet mazliet
pietrūkst prakses. Neveiksmīgs studiju grafiks.
Rīgas Biznesa skola: MBA studijas angļu val. pēc
Ziemeļamerikas standartiem, intensīva biznesa situāciju
analīze, darbs grupās, diskusijas. Piekļuve Hārvarda Biznesa skolas
materiāliem. Labs aprīkojums, no rudens - videokonferenču lekcijas
no ārzemēm. Starpt. biznesā pieredzējuši pasniedzēji, spēcīga
absolventu organizācija. Studenti: ar reālo dzīvi
cieši saistītas studijas, spēcīgi pasniedzēji, iemāca domāt un
analizēt, progresīvas metodes. Elastīgs mācību grafiks.
Rīgas Ekonomikas
augstskola: cieša
sadarbība ar darba devējiem un absolventiem, aktīvs
ieguldījums pētniecībā un starpt. projektos. Studijas angļu val.,
EMBA programma pieredzējušiem vadītājiem, akcentē gadījumu
izpēti un analīzi. Mazas grupas, mācībspēki un studenti no dažādām
valstīm. Studenti: daudzpusīgas, kvalitātīvas
studijas, iemāca arī radošu pieeju nestandarta situācijām. Liela
slodze, bet var pierast. Profesionāli pasniedzēji, sniedz
priekšstatu par reālajiem tirgus procesiem. Starpt. vide, laba
bibliotēka.
RPIVA: uzsvars uz zināšanu izmantošanu
reālā biznesa vidē. Daudz pasniedzēju praktiķu, lietišķo
spēļu, situāciju modelēšanas. Izstrādā e-studiju vidi, attīsta
pētniecību un starpt. sadarbību. Cieša saikne ar darba un prakses
devējiem, prakse arī ārzemēs. Studenti: ļoti plaša
spektra studijas, daudz praktisko darbu. Pretimnākoši, teorijā un
praksē kompetenti pasniedzēji ( arī ārzemnieki), nav sausu lekciju.
Labs aprīkojums, bibliotēka.
RSEBAA: studijas trīs
valodās, moduļu sistēma, starpt. studiju vide. Mobili,
augsti kvalificēti pasniedzēji, arī vieslektori. Bak. progr.
noslēgumā studenti piedalās biznesa simulācijas spēlē
Intopia. Moderns aprīkojums, prakses arī ārzemēs, rosina
studentu dalību pētniecībā, plāno ieviest tālmācību.
Studenti: daudz ārvalstu pasniedzēju, iespēju
pastudēt ārzemēs. Laba kvalitāte, bet tā pieklibo angļu val.
plūsmā, jo nesniedz reālajā dzīvē nepieciešamo. Jāinvestē RSEBAA
izaugsmē, jāuzlabo studiju metodika, jāsakārto administrācija,
kursu apraksti nesakrīt ar reāli pasniegto un prasīto.
RSU: daudzveidīgas, intensīvas studijas latv. un angļu
val. ar lielu starpt. akcentu. Daudz patstāvīgā darba,
praktisku uzdevumu un projektu, labas iespējas pētniecībā. Augsta
līmeņa pasniedzēji, jāattīsta sadarbība ar ārvalstu lektoriem un
prakses devējiem. Studenti: mācību sistēma neļauj
atslābt, bet pie slodzes var pierast. Mazas grupas, ir iespējas
diskutēt ar pasniedzējiem. Zinoši mācībspēki, arī ārzemnieki,
aktīvi izmanto tehn.palīglīdzekļus, studiju materiāli pieejami
elektroniski.
RTU: elastīgas, darba tirgum
atbilstošas studijas. Pieci profilējošie institūti, aktīva
pētniecība un sadarbība ar darba un prakses devējiem. Uzņēmumu
stipendijas un konkursi. Augsti kvalificēti pasniedzēji. Moderns
aprīkojums, e-mācību sistēma. Studenti:
pilnvērtīga, gana ilga priekšmetu apguve, plašs profils.
Pasniedzēji - katrs ar savām disciplīnas prasībām, daudz praktiķu.
Ārzemju vieslektoru vairāk maģistrantūrā. Ilga prakse, daudz
semināru, praktisko darbu, karjeras dienu. Trūkst budžetnieku
rotācijas.
Sociālo tehnoloģiju augstskola: plašs
priekšmetu klāsts, piešķir International Education
Society sertifikātu. Elastīga administrācija,
moderns aprīkojums, plaša bibliotēka, pasākumi pētn. darba
veicināšanai, pieredzējuši pasniedzēji. Plānota specializācija
apdrošināšanas pakalpojumu ekonomikā un vadībā.
Studenti: kvalitatīvas studijas un pasniedzēji,
daudzi no RTU. Mazas grupas, tāpēc labs dialogs, disciplīna.
Mācītais izmantojams praktiski. Jāuzlabo komunikācija starp
studentiem un vadību.
SPPA: uzsvars uz praktisko iemaņu
izkopšanu reālā darbā, studenti veido savu projektu
portflio. Mūsdienīga studiju vide un aprīkojums, cieša sadarbība ar
darba devējiem, izglītoti pasniedzēji. Studenti:
plaša praktiskā puse, daudz jāstrādā patstāvīgi. Pasniedzēji
lielākoties praktiķi, gribētos ciešāku kontaktu ar administrāciju.
Nepilnīga bibliotēka, jāuzlabo un aktīvāk jāizmanto
aprīkojums.
Transporta un sakaru
institūts: studijas vērstas uz izmantojumu transporta un
sakaru jomā, vadību mainīgā vidē. Pieredzējuši pasniedzēji,
multilingvālas studijas, spēcīga mat.tehn. bāze, prakse arī
ārzemēs, cieša sadarbība ar darba devējiem.
Studenti: laba līmeņa studijas, dod lielu
informācijas apjomu, gudri pasniedzēji, bet maz praktiķu.
Videokonferences no Eiropas augstskolām, plaša bibliotēka.
Studentus iegāž attieksme «vieglāk nokačāt».
Ventspils Augstskola: elastīgas, darba tirgum atbilstošas
studijas trijās specializācijās, arī angļu val. Uzsvars uz
individuālu pieeju katram studentam. Prakse arī ārzemēs, ir savs
biznesa inkubators. Jāuzlabo studentu dalība pētniecībā.
Studenti: laba studiju kvalitāte, dod izpratni par
lietām. Mazs mērogs, atsaucīgi pasniedzēji, daudzi no praktiķu
vidus, praktiskā puse ar teoriju līdzsvarā, izņemot pāris
priekšmetu. Intensīva biznesa svešval. apguve.
Vidzemes Augstskola: akcents uz praktisko, plašas
prakses (arī ārzemēs), praktiski lietojama pētniecība, kas
jāattīsta. Mazas grupas, laba atgriezeniskā saite ar mācībspēkiem -
biznesa vides profesionāļiem. Sadarbība ar prakses un darba
devējiem, Valmieras Biznesa un inovāciju inkubatoru.
Studenti: augsta kvalitāte, jo pieredzējuši
mācībspēki, lai gan ne vienmēr izdodas piesaistīt labākos
speciālistus. Praktiskas studijas, izcils aprīkojums, radoša
gaisotne, bet dažkārt pietrūkst lit. resursu.
Seko mums
Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!
Ziņas e-pastā
Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!
0 komentāri